
Szakadt a LinkedIn a gyorsjelentésre
A cég részvényenkénti nyeresége 2013 október-decemberben 0,03 dollár volt, a piaci elemzők 0,38 dolláros részvényenkénti nyereséget vártak. A cég egyszeri kiadási tételekkel magyarázta a gyenge profitot.
A LinkedIn bevételi mutatói már jobban alakultak. 2013 negyedik negyedévében 447,22 millió dollár volt a cég bevétele (az elemzők 438 millió dollárt vártak), azaz több mint a 2012-es negyedik negyedéves 303 millió dolláros bevétel. 2014 első negyedévében 455-460 millió dollár körüli bevételre számít a cég.
A negyedéves jelentés kiadása után a tőzsdén kívüli forgalomban a LinkedIn részvényárfolyama péntek reggelre 8,48 százalékot gyengült.
A LinkedIn befektetői abban találhatnak vigaszt, hogy a cég bejelentette, hogy 120 millió dollárért felvásárolja a kifejezetten a munkaerőpiacokkal foglalkozó Bright adatelemző vállalatot, azaz megerősítette helyzetét a piacon.
A LinkedIn közösségi oldalán regisztrált felhasználók száma 7 százalékos növekedéssel elérte a 277 milliót 2013 végére. A cég arról azonban nem közölt pontos adatokat, hogy az egyes felhasználók mennyi időt töltenek el a LinkedInen.