Remek számokat jelentett az Adidas
Nagyon jók lettek a számok
A német sportcikkgyártó konszern csütörtökön azt közölte, hogy a második negyedévben árbevétele 19 százalékkal, 5,038 milliárd euróra, nettó nyeresége pedig 15,4 százalékkal, 347 millió euróra emelkedett.
A bajorországi központú vállalat észak-amerikai (+26 százalék) és kínai (+28 százalék) teljesítménye kiemelkedő volt, Európa és Latin-Amerika mérsékelt növekedést produkált, az eladások csak Oroszországban csökkentek, 11 százalékkal – mondta el Kasper Rorsted, az Adidas cégvezetője.
Az internetes kereskedelem alakulása szintén bizakodásra ad okot, a cég az amerikai piacon növelni tudta a második negyedévben a piaci részesedését a versenytársak kárára. Az Adidas márka retro stílusú, futó- és outdoor cikkei voltak a legnépszerűbbek, kétszámjegyű növekedést értek el, a vállalat másik jelentős márkája, a Reebok is 5 százalékos forgalomnövekedést ért el.
[extracode type=”ad” id=”in_post”]
Így megy a versenytársaknak
A német vállalat fő versenytársa, az amerikai Nike júniusban jelentette be, hogy globálisan munkahelyeinek mintegy 2 százalékát felszámolja, cipőmodelljeinek negyedét pedig megszünteti a versenyképesség fokozása érdekében.
A másik feltörekvő amerikai vállalat, az Under Armour részvényárfolyama a héten rekord alacsonyra süllyedt, miután a vártnál kedvezőtlenebb negyedéves adatok közlésekor a vállalat egyúttal bejelentette: állások megszüntetését és üzletek bezárását tervezi a volatilis amerikai piac miatt.
A német rivális Puma a múlt héten közölte negyedéves számait, amelyekből kiderült: az idei második negyedévet kedvező eredménnyel zárta a 2007 óta a francia Kering luxuskonszern irányítása alatt álló vállalat. Az utóbbi évek gyenge eladásai után forgalma 17,2 százalékkal, 968,7 millió euróra emelkedett, nyeresége 21,9 millió euróra nőtt a tavalyi év azonos időszakában elért 1,6 millió euró után.
Lassan 100 éves
Az Adidas a világ 160 országában több mint 60 ezer alkalmazottat foglalkoztat, évente több mint 840 millió terméket értékesít mintegy 19 milliárd euró értékben (2016-os adat). A Puma és az Adidas elődjét, a Gebrüder Dassler Schuhfabrikot 1924-ben alapította egy német testvérpár, Rudolf és Adolf Dassler.
Később azonban különváltak, Adolf (Adi) Dassler nevéből lett az egyik cég neve Adidas, míg a másik céget, a Pumát Rudolf Dassler alapította, eredetileg Ruda néven. A Puma és az Adidas központja is a bajorországi Herzogenaurachban található.