Pandorát az egész világ imádja
Talán a világválság lassú lecsengését is jelezheti, hogy a dán Pandora Group nem akármilyen esztendőt tudhat maga mögött. Az ékszergyártó eredményessége az idei első félévben mintegy ötven százalékkal javult. Ez arra késztette a cég vezetőit, hogy az éves várakozásaikat felfelé módosítsák.
Belehúzott az idén az ékszergyártó
Az idei bevételi cél nem kevesebb, mint nyolc milliárd korona, ám megfigyelők nem tartják kizártnak, hogy ez az előirányzat akár túlteljesüljön. Erre jó alapot adhat, hogy a bemutatott új téli kollekciójuk máris nagy sikert aratott. A Pandora jelen van hazánkban is. Tavaly már az ötödik márkaüzletét nyitotta meg Magyarországon.
A jó eredmények megmozgatták a börzeriánusok fantáziáját is. A Pandora részvény alaposan belehúzott az idén. Az értékpapír az elmúlt hetekben felpattant a 270 forintos árfolyamszint fölé, ezután a 300 koronás szint teljesítése lehet az újabb technikai támasz. A cég üzletpolitikája azonban még hozhat pozitív meglepetéseket, amelyek tovább srófolhatják felfelé az árat. A teljesítmény abban az összevetésben is meggyőző, ha azt nézzük: az 1982-ben alapított Pandora 2010-es tőzsdére lépese után egész 350 koronáig menetelt, ám egy ével később már 40 korona alatt is megfordult. Innen jutott vissza a mostani 300 koronás szint közelébe.
Gyengébb eredmények a Richemont-nál
Persze nem mindenkinek jutott ki a sikerből. A világ luxuscikk gyártói között dobogós helyezett Richemont-ra változatlanul kedvezőtlenebb idők járnak. A várakozások szerinti hat százalékos helyett négy százalékot sikerült teljesítenie a Cartie-t is birtokló vállalatnak 2013 első öt hónapjában, a cég vezetői szerint azonban ezt az eredményt is érdemes megbecsülni a mostani válságos időkben. A várakozásnál szerényebb eredményt a vállalat szerint a kínai kereslet visszaesése okozta.
A Richemont részvény kiegyensúlyozottan szerepelt az idén. A nagy teljesítmény a száz svájci frankos történelmi árcsúcs felállítása lenne. Az értékpapír, bár már átlépte a 95 forintos szintet, ez azonban olyan erős technikai támasznak tűnik, amelyről rendre visszapattant.
Ázsiában is sikeres a Tiffany
A világ legnagyobb ékszercégei között nyilván tartott Tiffany is kiválóan ,,menetelt” az idén. A harmadik negyedévben 911,5 millió dollárra emelkedett a vállalat bevétele. A cég nyeresége is kiválóan alakult, ötven százalékkal 94,6 millió dollárra növekedett. A Tiffany különösen Ázsiában teljesített jól, e piac eredményei is hozzájárultak ahhoz, hogy a cég menedzsmentje arról nyilatkozott, az év hátralévő része még tovább javíthat a számokon.
A Tiffany részvény jelenleg a kilencven dolláros árfolyamszint legyőzésével küzd. Ez egyelőre erősnek tűnik. Ha azonban legyűrné ezt, akkor egészen 93 dollárig menetelhet. A száz dollár, ami történelmi álomcsúcs lenne, tekintettel a vállalat és a Tiffany részvény idei kiváló szereplésére, egyelőre még távoli cél, persze ,,jó falat lenne”, s talán nem is lehetetlen.