2025 május 19

Pályázni lehet a fogyasztóbarát címre

A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ), a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete és a Tetszett Magyar Fogyasztóvédelmi Elégedettségi Monitor Kft. A díj célja az, hogy a biztosítók az üzleteik kialakítása során minél jobban vegyék figyelembe a fogyasztók érdekeit – közölték a pályázatot meghirdetők az MTI-vel.A pályázatokat a kiírók által felkért fogyasztóvédelmi és biztosítási szakemberekből, szakújságírókból, valamint a MABISZ által delegált szakemberből álló zsűri értékeli, előre rögzített szempontok alapján. Siklósi Máté, a Tetszett Magyar Fogyasztóvédelmi Elégedettségi Monitor Kft. ügyvezetője elmondta: a tavalyi tapasztalatok alapján több ponton módosultak a kiírás és az értékelés szempontjai is. A pályázóknak tíz helyett hét kifejtendő kérdésben kell bemutatniuk, hogy üzletmenetük, tevékenységük különböző területein milyen intézkedéseket hoztak ügyfeleik kényelme, biztonsága érdekében. Siklósi Máté közölte: a pályázatok elbírálása során a korábbinál nagyobb hangsúlyt fordítanak majd a társaságok fogyasztóvédelmi statisztikáinak, illetve a panaszügyek, a PSZÁF határozatok és bírságok elemzésére, valamint a Pénzügyi Békéltető Testülettel folytatott együttműködésre. Az eredményhirdetés május 15-én lesz, a győztes egy évig használhatja a védjegyként is bejegyzett, az Év Fogyasztóbarát Biztosítója címet. A díjat tavaly a K&H Biztosító nyerte.