
Ötszáz millió blogger Kínában
A Sina mikroblog szolgáltatását naponta 46,2 millióan veszik igénybe – közölte a Sina Corp. Egyúttal beszámolt arról, hogy 2012-ben az üzletág 66 millió dollár bevételt hozott.
Az éves jövedelem 23 százaléka a növekvő hozzáadott értéket képviselő szolgáltatásokból származott, míg a fennmaradó 77 százalék reklámból. Hirdetési bevételeik meghaladták az 50 millió dollárt.
A Sina nettó jövedelme 2012-ben megközelítette a 530 millió dollárt, ami éves viszonylatban 10 százalékos bővülés.
A vállalat elnök-vezérigazgatója, Cao Kuo-vej (Charles Cao) a friss adatok közzétételekor megjegyezte, terveik között szerepel, hogy szolgáltatásukat kiterjesszék, és még inkább felhasználóbaráttá tegyék, miközben a jövőben a mobil internetre összpontosítanak.
A Sina mikroblogok aktív használóinak 75 százaléka mobil eszközről kapcsolódik az internethez.
A vállalatot 1998 novemberében alapították, négy üzletággal működik, s mintegy 5 és fél ezer embert foglalkoztat. Neve kínaiul „Hszinlang”, ami „új hullámot” jelent.