Óriási árzuhanás a MediaMarktnál: technikai hiba okozta a karácsonyi akciót
Nem mindennapi helyzet alakult ki a MediaMarkt webáruházában, amikor egy technikai hiba következtében az egyik legnépszerűbb karácsonyi ajándékot szinte fillérekért kezdték árusítani. A vásárlók villámgyorsan felfigyeltek az abszurd árra, és percek alatt több száz rendelés érkezett be a webáruházba, amely egy ideig képtelen volt kezelni a rohamot.
A MediaMarkt később észlelte a hibát, és korrigálta az árat a weboldalon, de addigra már jelentős számú rendelést regisztráltak. Az eset hatalmas visszhangot keltett a közösségi médiában, ahol sokan posztolták, milyen „fantasztikus üzletet” kötöttek. Ugyanakkor nem minden vásárló örülhetett hosszú távon: a vállalat közleményben jelezte, hogy az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) alapján nyilvánvalóan hibás ár esetén nem kötelesek teljesíteni a megrendeléseket.
Jogilag védettek az ilyen helyzetek
A MediaMarkt ÁSZF-je szerint a weboldalon előfordulhatnak technikai vagy adatbeviteli hibák, amelyekért a vállalat nem vállal felelősséget. Ez magában foglalja az árak hibás megjelenítését is. Az ilyen szabályozás azonban gyakran elégedetlenséget szül a vásárlók körében, akik joggal érezhetik úgy, hogy megfosztották őket a „szenzációs” vásárlás élményétől.
Hogyan kezelte a MediaMarkt a helyzetet?
A cég hivatalos közleménye szerint az esetet technikai probléma okozta, amelyet gyorsan elhárítottak. A rendelésekkel kapcsolatban egyedi elbírálást ígértek, de hangsúlyozták, hogy az ÁSZF értelmében fenntartják a jogot az ilyen rendelések törlésére. Ugyanakkor több vásárló is jelezte, hogy az ügyfélszolgálattól kedvezményes ajánlatot kaptak, miután felvették velük a kapcsolatot.
Vásárlók reakciói: öröm és csalódottság
A közösségi médiában megoszlottak a vélemények. Volt, aki elégedetten számolt be arról, hogy sikerült az alacsony áron megvásárolnia a terméket, míg mások panaszkodtak, hogy rendelésüket visszamondták. Az eset ismét rámutatott, hogy az online vásárlások során az árak mellett a jogi feltételek is kiemelten fontosak.
Tanulságok a vásárlóknak
Az ilyen helyzetek elkerülésére érdemes alaposan áttanulmányozni az ÁSZF-et, és figyelni az árakra. Ha egy ajánlat túl jónak tűnik, valószínűleg az is. Szakértők szerint célszerű ilyenkor azonnal kapcsolatba lépni az ügyfélszolgálattal, hogy megerősítsék a rendelés érvényességét.