Nagyra törhet a Samsung a mesterséges intelligenciával
Egy elegáns párizsi belvárosi szállodában a Samsung Electronics mobil főnöke a technológiai óriás legújabb termékei mögött ült, az összehajtható okostelefonoktól kezdve a vadonatúj okosgyűrűig – ezzel is hangsúlyozva, hogy a dél-koreai cég az eladások növelése érdekében igyekszik a vásárlókat a termékvilágába zárni.
TM Roh az az ember, akinek az a feladata, hogy a Samsungot, a világ legnagyobb okostelefon-gyártóját a mesterséges intelligencia korszakába vezesse.
A CNBC-nek e hónap elején adott széleskörű interjújában Roh a párizsi szállodában kifejtette a Samsung Galaxy AI vízióját, a mesterséges intelligencia funkciókat, azt, hogy a vállalat hogyan gondolkodik a szoftverekből való pénzszerzésről, valamint a jövőbeli termékekről, például a kevert valóság headsetekről.
A Galaxy AI előretörése
Roh a CNBC-nek a vállalat párizsi Galaxy Unpacked rendezvénye előtt beszélt, ahol a vállalat lerántotta a leplet új okosóráiról, összehajtható okostelefonjairól és a Galaxy Ringről – a Samsung első okosgyűrűkkel kapcsolatos előretöréséről.
A Samsung meglovagolja az okostelefonjai iránti érdeklődés hullámát, amelyet a csúcskategóriás S24 termékcsalád januári bevezetése és a vállalat Galaxy AI-nak nevezett mesterséges intelligencia-ajánlatai körüli marketingtevékenységek váltottak ki.
Ezek közé olyan funkciók tartoznak, mint a tolmács, amely képes lefordítani a két ember között beszélt nyelvet, vagy a jegyzetelő alkalmazás, amely képes hangfelvételeket rögzíteni, átírni és összefoglalni az elhangzottakat vagy lejegyzetteket.
Az AI idén a Samsung számára a legfontosabb fókuszpont lett, mivel a cég igyekszik növelni a prémium kategóriás készülékek eladásait egy olyan időszakban, amikor a fogyasztók hosszabb ideig tartják meg telefonjaikat, és továbbra is óvatosak a költekezéssel kapcsolatban.
„Megerősítjük és még több AI képességet viszünk be a termékeinkbe. Ahogy a fogyasztók egyre több AI képességet használnak, úgy érezhetik ténylegesen a kényelmet és az előnyöket, amelyeket ezek nyújtanak” – mondta Roh a CNBC-nek koreai nyelven, a vállalat fordítója által lefordítva.
„Erősen hiszem, hogy ezek a Galaxy AI, a mobil AI erős motivációt és hajtóerőt jelentenek az új termékek megvásárlásához”
„A Galaxy AI itt van” – ez volt a szlogen a Galaxy Unpacked bemutatójának helyszínén, a párizsi Carrousel du Louvre bevásárlóközpontban és a híres párizsi Louvre múzeum közelében található rendezvényhelyszínen elhelyezett plakátokon.
Ez rávilágít a Samsung marketingfogására, amellyel azt akarja közölni a felhasználókkal, hogy a telefonjai mostantól mesterséges intelligencia képességekkel rendelkeznek, mivel igyekszik felvenni a harcot az Apple mesterséges intelligenciára irányuló törekvéseivel szemben. Az amerikai technológiai óriás júniusban jelentette be az Apple Intelligence-t, de az AI-funkciókat csak ősszel kezdik bevezetni, és sok olyan régióban, például Kínában, nem lesz elérhető.
Ennek ellenére sok elemző nem számít arra, hogy ezek a korai AI-alkalmazások önmagukban az új telefonok eladásait fogják növelni.
Roh szerint a technológia hosszabb távon fog fejlődni.
„Ha arra gondolunk, hogy amikor az első okostelefonok és az internet megjelent, csak egy maroknyi ember … használta az okostelefonokat és az internetet. De ahogy fejlődtek, ahogy egyre fejlettebbé váltak, úgy váltak egyre inkább áthatóvá a mindennapi életben. És azt hiszem, [ugyanez] érvényes a mobil AI-ra is” – mondta Roh.
Samsung – A mesterséges intelligencia pénzzé tétele
A Samsung mobil üzletágának bevételei hagyományosan a különböző okostelefonok és egyéb eszközök értékesítéséből származnak. Ez ellentétben áll az Apple-lel, amely az iPhone-bevételeken felül több milliárd dollárt keres a szoftvereiből és szolgáltatásaiból.
Ez azért van, mert a Samsung telefonjai a Google Android operációs rendszerét futtatják, ami azt jelenti, hogy a Samsung kevésbé tudja ellenőrizni a szoftvereit és a saját alkalmazásainak terjesztését. Az Apple eközben a saját iOS operációs rendszerét birtokolja.
Az Apple App Store és a Google Play Store az iOS és az Android rendszer két meghatározó alkalmazásboltja.
Miközben a Samsung most arra vállalkozik, hogy saját alkalmazásait AI-val ruházza fel, úgy tűnik, hogy a szoftverek terén is nagyobb teret nyer a Samsung, beleértve a Bixby nevű AI-asszisztens továbbfejlesztett változatát, amely még idén megjelenik, és a dél-koreai vállalat saját nagy nyelvi modelljén alapul.
Roh elmondta, hogy a felhasználók jellemzően az alkalmazásboltokon keresztül férnek hozzá a különböző szoftverekhez a mobilokon. Ez nem biztos, hogy mindig így lesz az AI esetében a készülékeken, ahogy az okostelefonok intuitívabbá válnak. Ez lehetőséget adhat arra, hogy a Samsung alkalmazásai jobban előtérbe kerüljenek, és Roh elmondta, hogy a vállalat megerősíti saját alkalmazásait.
„Továbbfejlesztjük a szoftverünket és a natív alkalmazásainkat. Tehát a Samsung szoftvereit és alkalmazásait fogjuk biztosítani és fejleszteni a fogyasztók számára” – mondta Roh.