
Megindult a kátyúvadász program
A sajtótájékoztatón, amelyet egy kőbányai, kátyúkkal teli utcában tartottak Csizmárik Attila, a Generali gépjármű kárrendezési vezetője az MTI-nek elmondta, hogy a városokban általában kisebb a kátyúk okozta kár az autókban, rendszerint a gumi és a felni sérül, illetve a futóművet kell beállíttatni. A vidéki utakon azonban az útszéli kátyúk sokkal veszélyesebbek, ezek miatt gyakran az árokban kötnek ki a kocsik.
A tájékoztatón ismertetett adatok szerint a Magyar Közút Nonprofit Zrt. által kezelt 30 ezer kilométeres úthálózaton idén 8,5 milliárd forintba kerül a kátyúzás, ez 700 millióval több a tavalyinál. A hosszú tél miatt az idén 3 héttel később kezdődik a kátyúk betömése, amelyhez 95 ezer tonna aszfalt kell.
A Generali reprezentatív felmérése szerint tavaly az autósok 30 százaléka hajtott kátyúba úgy, hogy attól megsérült a járműve. A fővárosban ez az arány 40 százalék.