2024 április 19

Mától magyar almát használ a Coca-Cola

A Coca-Cola Magyarország termékválasztékának folyamatos bővítésével a hazai gyümölcslé- és gyümölcsital-piac első számú gyártójává lépett elő.

A Coca-Cola Magyarország a mai naptól teljes egészében magyar almából készült gyümölcslevekkel (Cappy termékcsalád) valamint gyümölcsitalokkal (Cappy Ice Fruit termékcsalád) látja el a hazai piacot. A cég a napokban 7,5 ezer tonna magyar almából készült almalé-sűrítmény beszállítására kötött szerződést. Az első, a vásárosnaményi Agrana feldolgozóból érkező szabolcsi almából készült gyümölcskoncetrátumot Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter fogadta a vállalat dunaharaszti központjában.

3750 kilométer alma 7,5 ezer tonna alma összesen 45 millió darab almát jelent. A gyümölcsöket egymásra helyezve egy 3750 kilométeres almaoszlopot tudnánk építeni, vagy almával boríthatnánk be a Budapest és Grönland közötti távolságot.

A hazai gyümölcsök mellett elsősorban a kiváló íz, az almalé-sűrítmények magas minősége, és a rövid szállítási távolság döntöttek. A magyar kormány és a Coca-Cola Magyarország között négy hónappal ezelőtt aláírt stratégiai megállapodás egyik legfontosabb célja a hazai beszállítók arányának növelése és a magyar termékek exportpiacának bővítése volt.

A cég tervei között szerepel ezért, hogy a későbbiekben a környező országok piacait is magyar almából készülő gyümölcslevekekkel lássa el. Az export piacok megnyitásával a most beszerzett mennyiség duplájára, évi 15 ezer tonnára bővülhetne a hazai termelőktől vásárolt alma mennyisége, amely így 100 családnak biztosíthatna megélhetést.

A Coca-Cola Magyarország termékválasztékának folyamatos bővítésével a hazai gyümölcslé- és gyümölcsital-piac első számú* gyártójává lépett elő. A vállalat ezért nem csak az alma, hanem egyéb gyümölcs alapanyagok, például őszibarack, sárgabarack, szőlő magyarországi beszerzését is vizsgálja.

„Mérföldkőhöz érkeztünk vállalatunk történetében azzal, hogy a magyar gyümölcslé- és gyümölcsital piac elsőszámú gyártójává léptünk elő. Sikerünknek mostantól a hazai termelők is részeseivé válnak, hiszen a mai naptól magyar almából készülnek a gyümölcsleveink, hosszú évek kitartó munkájának, technológiai fejlesztésének az eredményeként. Szeretnénk még tovább menni, ezért azt tervezzük, hogy a környező országokat is hazai almából készült gyümölcslevekkel látjuk majd el. Közel járunk ahhoz, hogy kaput nyissunk a magyar almának és a magyar gyümölcsnek Európa felé. “ – hangsúlyozta Tarsoly József, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ügyvezető igazgatój.

A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. az athéni központú, 28 országot átfogó Coca-Cola Hellenic csoport tagja. A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozó üzemet és tíz regionális elosztó központot működtető vállalat 1250 dolgozót foglalkoztat, teljes tevékenysége során pedig közel 17.000 embernek biztosít munkát.A társaság az egyik legjelentősebb magyar élelmiszer-feldolgozó, termékeit 22 országba exportálja, és 2011-ben mintegy 17 milliárd forint adót fizetett Magyarországon. Az üdítőitalok előállításához használt alapanyagok közel kétharmadát belföldi szállítók biztosítják. A vállalat eddig 110 milliárd forintot meghaladó összeget fordított magyarországi gyártókapacitásának kialakítására és fejlesztésére.

A cég az alkoholmentes italok széles választékát kínálja a természetes ásványvizek (NaturAqua csendes, enyhe, szénsavas és ízesített), buborékos üdítőitalok (Coca-Cola, Coca-Cola Light, Coca-Cola Zero, Fanta, Sprite, Lift, Kinley), gyümölcslevek, nektárok és gyümölcsitalok (Cappy, Cappy Ice Fruit), jegesteák (Nestea), sportitalok (Powerade), valamint energiaitalok (Burn, Monster) egyaránt részét képezik a választéknak. A vállalat üzemelteti a Vendit forróitalok (kávé, cappuccino) kiszolgálására alkalmas ital-automatákat is.