2024 április 13

Közös ügyünk a vödrös alma

Az áruház gyümölcsosztályán megtartott kampánynyitón a tárcavezető hangsúlyozta: a program a magyar almatermelők és a kereskedelem számára is példaértékű, és az akció keretében a vásárlók magyar termelők kiváló minőségű árujához juthatnak hozzá. A miniszter reményét fejezte ki, hogy más kereskedők is csatlakoznak az akcióhoz.

Dominique Ducoux hangsúlyozta: a kezdeményezés lehetővé teszi, hogy a vásárlók mintegy 25-30 százalékkal olcsóbban jussanak a kedvelt és keresett termékhez. A vezérigazgató az akcióval kapcsolatban elmondta: 19 áruházukban napi 20 tonna almát tudnak értékesíteni. Megjegyezte, a magyar termékek exportjához is hozzájárulnak, hiszen az áruházlánc Romániába hozzávetőleg évi 800 millió forint értékű agrárterméket szállít. Az igazgató úgy vélte, az együttműködés mind a vásárlók, mind a partnerek számára siker lesz.

Mártonffy Béla, a FriutVeb Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke azt mondta: „az alma a magyar gyümölcstermesztés zászlóshajója”, és az ilyen jellegű akciók jelentős mértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy magyar termékeket fogyasszon a hazai közönség.

Tájékoztatása szerint a magyar zöldség és gyümölcs 50 százalékát külföldön értékesítik; novemberben Oroszország több városában is promóciós körúton vesznek részt.