
Közelebb jön a House of Cards gyártója
A világ legnagyobb online videotékája, amely a nagysikerű politikai dráma, a House of Cards gyártója azt tervezi, hogy Franciaország és Németország mellett Ausztriában, Luxemburgban, Belgiumban és Svájcban is elérhetővé válik – írja a Bloomberg a társaság közleménye alapján.
A nyugat-európai terjeszkedés a legnagyobb lépés lesz 2011 óta, amikor is elindították szolgáltatásukat Latin-Amerikában, illetve a Karib-térségben. A Netflix már eddig is elérhető volt az Egyesült Királyságban, Hollandiában, Dániában, Norvégiában, Svédországban és Finnországban, azonban az összesen 146 milliós német és francia lakosság komoly piacot jelenthet majd a vállalatnak.
A kaliforniai székhelyű Netflix 48,4 millió előfizetővel fejezte be az idei első negyedévet, akikből 35,7 millió volt amerikai. A társaság várakozásai szerint ebben a negyedévben 1,46 millió új felhasználót regisztrálhatnak majd, amiből 940 ezer nemzetközi terepről jöhet.
Nehezített terepen
A Netflix számára az egyik legkomolyabb problémát a sajátos európai szabályozási környezet jelenti. Franciaországban például a premierek után három évig korlátozzák a filmek megjelenéseit az online videó szolgáltatókon. Emellett előírják, hogy a kínálatban legalább 50 százalékot kell kitenniük az európai filmeknek.
Elemzők szerint az európai sajátosságok miatt igen nehéz elképzelni egy „páneurópai” tartalomszolgáltatási stratégiát. A legtöbb országban ugyanis nemzeti tartalmak kapnak helyet a top 10-es nézettségi listákon, melyek erősen országspecifikusak.
Hosszú távú optimizmus
A távolabbi kilátásokat illetően a Netflix igen nagy reményekkel tekint a jövőbe. A vállalat pénzügyi vezetője, David Wells nemrég úgy nyilatkozott, hogy 120 millió regisztrációt remélnek az Egyesült Államokon kívülről (ebben a becslésben Kína nem szerepel). A vezetőség az USA-ban 60 és 90 millió közti felhasználói létszámra számít.