Kifizette a negyedmilliárdot a Wizz Air? – A GVH most mindent ellenőriz
Öt éve tett komoly ígéreteket a Wizz Air a GVH fel. A versenyhivatal utóvizsgálatot indított a légitársaság ellen, miután lejárt a közel negyedmilliárdos kompenzáció teljesítésére szabott határidő. Ha hibázott a Wizz Air, komoly bírságot is kaphat.
Komoly vizsgálat a Wizz Air-nél, újra célkeresztben a GVH-nál
Utóvizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Wizz Air-rel szemben. A légitársaság egy 2019-ben lezárt versenyfelügyeleti eljárás következményeként mintegy negyedmilliárd forint összértékű kompenzációs csomagot, illetve több konkrét intézkedést vállalt, amelyek végrehajtását a GVH Versenytanácsa kötelezően előírta a cégnek. A kötelezettségvállalás teljesítésének öt éves határideje lejárt, ezért a nemzeti versenyhatóság ellenőrzi az előírtak megvalósítását – számolt be az eljárásról a Gazdasági Versenyhivatal.
Öt éve kezdődött: félrevezető tájékoztatás miatt indult az ügy
A GVH még 2019 nyarán zárta le azt a versenyfelügyeleti eljárást, amely során a hatóság szerint a Wizz Air Hungary Zrt. több ponton is megtévesztette az utasokat a „Wizz Flex” nevű repülőjegy-kiegészítő szolgáltatással kapcsolatban. A vizsgálat során a cég vállalta, hogy változtat tájékoztatási gyakorlatán, valamint kompenzációban részesíti az érintett fogyasztókat.
Negyedmilliárdos kompenzációt ígéret teljesítését vizsgálják
A Wizz Air a hatóság felé tett vállalásai keretében mintegy 250 millió forint értékben kompenzációt ajánlott fel a Wizz Flex szolgáltatást 2010 óta igénybe vevő utasoknak. A kompenzáció a Wizz fiókokba jóváírt krediteken keresztül történt. Az utasok öt éven keresztül használhattak fel a krediteket vagy kérhették a készpénzre váltást.
Most, hogy letelt az ötéves határidő, a GVH vizsgálj, hogy a cég valóban teljesítette-e a vállaltakat. Az is kiderült, hogy a fel nem használt összegeket az SOS Gyermekfalu Alapítványnak valóban eljutatta-e a légitársaság.
Oktatási kampányt is vállalt a légitársaság
A pénzügyi kompenzáción túl a Wizz Air azt is vállalta, hogy módosítja tájékoztatási gyakorlatát, és egy célzott oktatási kampányt is indít az utasok fogyasztói jogairól. A GVH közlése szerint minden ilyen vállalást részletesen ellenőriznek, és hiányos teljesítés esetén komoly szankciókra számíthat a vállalat.
Újabb eljárások is zajlanak a Wizz Air ellen
A GVH azt is jelezte: jelenleg is több versenyfelügyeleti eljárás folyik a Wizz Air-rel szemben. 2025 elején például azért indult vizsgálat, mert a cég lényeges információt hallgatott el az ingyenes online utasfelvételről, ami miatt sok utas pluszköltséggel szembesült. A Wizz Air az eset kapcsán elismerte a hibát, és vállalta, hogy több ezer utasnak pénzben is lehívható kompenzációt fizet – ennek összértéke meghaladja a 80 millió forintot.
A hatóság jelezte: ezen vállalások teljesítését is nyomon követik.
Mindezekre reagált a Wizz Air. Pénteken az MTI-vel közölte, hogy továbbra is együttműködik a Gazdasági Versenyhivatallal. A légitársaság kiemelte, hogy a teljesített kötelezettségvállalással kapcsolatos utóellenőrzéshez szükséges adatokat átadja a versenyjogi hatóságnak.
Címlapkép forrása: Shutterstock