Jót tehet a SZÉPülés a turizmusnak
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) a belföldi turizmus élénkítését várja a SZÉP kártyától, amelynek forgalma a szállodákban, kereskedelmi szálláshelyeken olyan ütemben bővül, hogy a nyaralási szezonban, majd a későbbi hónapokban meghaladhatja az üdülési csekk korábbi forgalmát is.
A szövetség az MTI-nek eljuttatott közleményében emlékeztet rá, hogy az üdülési csekknek az elmúlt években meghatározó szerepe volt a szállodák vendégösszetételének, forgalmának alakulásában. Amíg a 2000-es évek elején a magyarországi hotelek vendégéjszakáinak a 30 százaléka, addig néhány évvel később már közel fele magyar vendégekhez volt kapcsolható.
Egyes vidéki szállodákban – a Balaton mellett, Sopronban, Hajdúszoboszlón – a hazai vendégéjszakák száma elérte a 70-80 százalékot is. A 2008-2010 között évente felhasznált 45-50 milliárd forint értékű csekknek körülbelül a felét a kereskedelmi szálláshelyeken váltották be.
Az üdülési csekket felváltó SZÉP kártya bevezetését az MSZÉSZ kezdettől támogatta, mivel alacsonyabb jutalék fizetésével jár. A kártya bevezetésével járó – döntően technikai jellegű – problémák megszűntek, illetve lényegesen csökkentek – hangsúlyozzák.
A SZÉP kártyát kibocsátó bankok alkalmassá tették termináljaikat egymás kártyáinak elfogadására, így nem szükséges egy-egy szolgáltatónál – legyen szó szállodáról, étteremről, panzióról – három terminált elhelyezni. Az viszont elengedhetetlen, hogy a SZÉP kártyát elfogadni kívánó vállalkozások mind a három bankkal szerződjenek – hívják fel a figyelmet.
A három pénzintézet – az OTP, a K&H és az MKB – eddig több mint 700 ezer SZÉP Kártyát bocsátott ki, ezekkel a kártyatulajdonosok már több mint 19 milliárd forint értékben fizettek.
Az NGM korábbi közlése szerint július végéig a Széchenyi Pihenő (SZÉP) Kártyákra összesen 50 milliárd forintot töltöttek fel a munkáltatók.