Indul az új légitársaság, a Joon
A francia-holland társaság honlapján csütörtökön közöltek szerint ősszel kezdik el az első járatok teljesítését a Párizs-Charles de Gaulle repülőtérről, és a 2018-as nyári menetrendben már elindulnak az első hosszútávú járatok is, a pontos útvonalhálózatot és menetrendet szeptemberben hozzák nyilvánosságra.
Bár korábban az új cégre mint diszkont formában működő, hosszútávú járatokat is teljesítő cégként hivatkoztak, az Air France-KLM közleményében leszögezte: nem diszkont társaságról van szó, mert hagyományos termékeket kínálnak majd az utasoknak. A légitársasági csoport palettájában két diszkont cég is szerepel: a francia regionális járatokat teljesítő Hop!, valamint a Budapestre is közlekedő Transavia.
[extracode type=”ad” id=”in_post”]
Az Air France-KLM az utolsó az európai nagy hálózatos légitársaságok közül, amely diszkontosított formában működő, hosszútávú járatokat is üzemeltető légitársaságot hoz létre. Elsőként a Lufthansa lépett a piacra a megújított Eurowings-szel, majd a British Airways és az Iberia anyavállalata, az International Airlines Group (IAG) indította el Level nevű légitársaságát, amely a Barcelona-El Prat repülőtérről üzemel.
A nagy hálózatos cégek a Norwegian Air Shuttle diszkont légicég interkontinentális járataira válaszul indították el új vállalataikat, miután bebizonyosodott, hogy van piaca Európában a hosszútávú diszkont járatoknak.
Olvastad már? Már a repülőn sem akarunk net nélkül lenni
Bevételeik mellett hatékonyságukat is növelhetik azok a légitársaságok, amelyek utasaik számára a repülőutak alatt is biztosítják az internet-hozzáférést – derült ki a Roland Berger legfrissebb tanulmányából. Manapság az utasoknál járatválasztáskor a legfontosabb szempontok között szerepel az internetkapcsolat, mitöbb, az utasok kétharmada szívesen költene többet a repülőjegyre, ha cserébe utazási ideje alatt végig lenne web hozzáférése.