
Hanyatlik vagy elguglisodik a virtuális szektor?
A technológiai szektor minden gyorsjelentési szezonben kínál meglepetéseket. Az ágazaton belüli folyamatos átrendeződés, persze, nem újdonság. Ám úgy tűnik, egy kicsit belepihentünk már abba, hogy a fő törésvonal a hagyományos computer ipar és a szinte megfoghatatlan „virtuális szektor” között húzódik. A Yahoo gyorsjelentése és annak fogadtatása arra utalhat, hogy a(z) (al)szektoron belül is újraosztják a lapokat.
A Yahoo árfolyama úgy esett tegnap a tengerentúli zárás után 4 százalékot, hogy a társaság nettó profitja 36 százalékkal emelkedett.
Hogy mi végre mégis a pesszimizmus?
Nos, az eredmény bővülése részben az ázsiai részleg számlájára írható, részint a költségek visszafogásával magyarázható. Hiába mutat tehát a nettó eredmény sor 35 centet a várt 25 cent helyett, és hiába mondható elhanyagolhatónak az árbevétel 3 százalékos morzsolódása, ha a társaság alaptevékenysége gyengélkedik. Gyengén muzsikáltak a negyedévben a display hirdetések és a keresésekhez kapcsolt hirdetések korábbi dinamikája is megtört.
A piac most a szektortárs Google csütörtöki gyorsjelentését várja. Ebből remélve választ a kínzó kérdésre? Vajon a Google rabolt piacot a Yahootól vagy az egész „virtuális szektor” részesedése csökken a hirdetési piacon?