
Franciaországban is bíróságra mehet a VW
Elismerte a cég a vádat
A vizsgálat a Franciaországban eladott járművekre vonatkozik. Az előzetes eljárás már októberben, az emissziós világbotrány kitörését követően elindította a vádhatóság, és a csalások elleni hatóság is vizsgálatot rendelt el. A nyomozás során egyértelművé vált a csalás szándékos jellege, és beigazolódott, hogy a Franciaországban forgalomba került járműveket is érinti a csalás – közölte Nathalie Homobono, a csalások elleni hatóság vezetője.
A legnagyobb európai autógyártó korábban elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autóba telepítettek olyan szoftvert, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem. Ebből közel egymilliót Franciaországban adtak el.
Csoportos keresetet nyújtott be a cég
Csoportos keresetben szeretné mihamarabb jogi úton rendezni a részvényesek emissziós botrány miatt ellene emelt kártérítési igényét a Volkswagen.
[extracode type=”ad” id=”in_post”]
Hírügynökségi értesülések szerint a Volkswagen a braunschweigi tartományi törvényszéken csoportos keresetet nyújtott be válaszul a részvényesek kártérítési követelésére. A részvényesek egy csoportja ugyanis kártérítési igényt jelentett be a Volkswagennel szemben a dízelbotrányról állítólag késedelmesen tett tájékoztatás miatt.
A részvényesek állítása szerint azonban a Volkswagen vezetősége már korábban tudatában kellett hogy legyen a problémának és a tájékoztatás elmulasztásával árfolyamveszteséget okozott nekik.
Majdnem fél éve derült ki
A dízelbotrány azzal kezdődött, hogy az EPA tavaly szeptemberben megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásról szóló amerikai előírások. A VW elismerte a csalást. Ezt követően lemondott Martin Winterkorn, a cég vezérigazgatója és a helyén Matthias Müller próbálja kezelni a válságot.