Felkavarja a kávépiacot a Nestlé
A Nestlé 7,15 milliárd dollárt fizet ki előre a bizniszért, aminek 2 milliárdos eladásai vannak évente – jelentették be hétfőn a Bloomberg szerint. A cég azt várja, hogy a megállapodás 2019-től növeli majd a részvényenkénti bevételt és hozzájárul az organikus növekedési célokhoz.
Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)
A Starbucks elmondása szerint a pénzből felgyorsítják a részvények visszavásárlását, és arra számítanak, hogy a 2020-as pénzügyi évben már 20 milliárd körüli bevételre tehetnek szert. A Seattle-i bázisú cég úgy tudja, hogy a Starbucks márkát várhatóan a Nespresso és Dolce Gusto kapszulás rendszereiben fogja használni a Nestlé.
Terjeszkedni
Az összefogás jól illeszkedik a Nestlé azon tervei közé, melyekkel több jó módú fogyasztót szeretnének megszólítani az amerikai piacon, ahol a Nespresso és Nescafe gyártóját lehagyta a szintén európai JAB cég: a milliárdos Reimann család vállalata több mint 30 milliárd dollárt költött egy kávébirodalom létrehozására.
[extracode type=”ad” id=”in_post”]
A megállapodással nagyjából 500 Starbucks dolgozó fog a Nestléhez csatlakozni, az üzlet véglegesítésére azonban még 2018 végéig várni kell.
Míg a 13,8 milliárdos amerikai kávépiacon a Starbucks a legsikeresebb, globálisan nézve a Nescafé és a Nespresso az első az Euromonitor adatai szerint. A Nestlé nemrég több kisebb márkát is megszerzett az amerikai piacon, illetve még évekkel ezelőtt bevezettek egy új Nespresso gépet, amelyik jobban kielégíti a nagyobb bögre kávékhoz szokott amerikaiak igényeit.
Olvasta már? Marketingfogásnak se utolsó a Starbucksok bezárása
Bombaként robbant az eset: két afroamerikai férfi megpróbálta az egyik philadelphiai Starbucks mellékhelyiségét használni, mire közölték velük, hogy ehhez csak a fizető vendégeknek van joguk. Ezt tudomásul véve visszaültek a helyükre, hogy megvárják az egyik barátjukat, amihez a nem fizető vendégeknek is joguk van. A kávézó dolgozói végül tárcsázták a 911-et.