2025 február 15

A Nestlé stratégiája bevált – A kávé és édességek húzták fel a bevételeket

A Nestlé továbbra is stabil, bár kevesebb bevételt ért el tavaly. A kávé- és édességszegmens erős teljesítményének meghaladta az elemzői várakozásokat. A vállalat költségcsökkentési programot indított, miközben a befektetők pozitívan reagáltak a stabil üzleti eredményekre.

A svájci Nestlé, a világ egyik vezető élelmiszeripari vállalata, a vártnál kissé nagyobb mértékű organikus bevételnövekedést ért el tavaly. A csütörtökön közzétett eredmény-beszámoló szerint a cég globális bevétele éves összevetésben 1,8 százalékkal, 91,354 milliárd svájci frankra csökkent, míg az organikus növekedés 2,2 százalék volt- jelent meg a vállalat eredményeiről szóló hír a Reuters oldalán.

A cég új vezetője Laurent Frexie a vállalalt értékesítési volument kívánja növelni. Továbbá az innovációs tervekkel is fejlesztések előtt áll a vállalat. Az évek óta tartó magas árak miatt a vásárlók elhagyták a márkát, így ezt a bizalom visszaépítése is a terevk között szerepel.

Rövid távon a növekedés érdekében az árrés szűkülésére készülünk” – magyarázta terveit az igazgató.

Bevételi növekedés és elemzői várakozások

Az organikus bevételnövekedést az értékesítési volumen 0,8 százalékos bővülése és az 1,5 százalékos áremelés eredményezte, amely meghaladta az elemzők által várt 2,1 százalékos növekedést. Az áremelés mértéke és az értékesítési volumen növekedése is felülmúlta az előzetes becsléseket.

Legnagyobb növekedést hozó termékkategóriák

A termékkategóriák közül a kávé – különösen a Nescafé, a Nespresso és a Starbucks márkák – járult hozzá a legnagyobb mértékben az organikus növekedéshez. Az édességszegmens, a KitKat vezetésével, szintén jelentős növekedést mutatott. Az állateledel piacot a Purina ONE, a Purina ProPlan és a Friskies márkák hajtották előre.

Csökkenő nyereség és költségcsökkentési program

A Nestlé nyeresége éves szinten 2,9 százalékkal, 10,884 milliárd svájci frankra csökkent. A vállalat 2024 végén jelentette be, hogy 2027 végéig 2,5 milliárd svájci frankos költségcsökkentési programot hajt végre. Ebből az összegből 2025-re már több mint 300 millió svájci frank megtakarítást sikerült elérni. A versenytársak közül a Knorr hamarabb lépett az áremelések lassításával, hogy visszacsábítsák a vásárlókat. A Nestlé ebben lemaradt és nem lépett. Ezért a korábbi vezérigazgatót Mark Schneidert menesztették.

A Nestlé két legfontosabb terméke a Nescafe és a Kit-Kats kakaója még mindig a prémium árkategóriában van. Áremelést nem tervez a vállalat és nem kívánja a magas ráfordítási költségeket a vásárlókra hárítani.

Piaci reakció és jövőbeli kilátások

A Nestlé megerősítette, hogy az idei évre a tavalyinál nagyobb mértékű organikus bevételnövekedést vár. A befektetők pozitívan reagáltak a vállalat eredményeire. A vállalat részvénye több mint 5,5 százalékos pluszban állt csütörtökön délután a zürichi tőzsdén.

A jelen cikkben leírt információk, elemzések a szerző magánvéleményét tükrözik. A jelen cikkben leírtak nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (a továbbiakban: Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást. Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen cikk nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

Címlapkép forrása: Shutterstock