Fellendítette a biztosításkötési szándékot a járvány
Egyre éleződik a verseny a biztosítási piacon az újgenerációs digitális szereplők és a piacon már régebb óta jelen lévő biztosítótársaságok között – áll a Capgemini és az Efma nemrég megjelent World InsurTech Report 2021 című tanulmányában. Az „újhullámos” biztosítók ugyanis sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a személyre szabott szolgáltatások kialakításra és az ügyfélélményre. Ezzel a trenddel kell lépést tartaniuk a „hagyományos” biztosítóknak: további erőfeszítéseket kell tenniük a technikai fejlesztések területén, akár az InsurTech-ek partnerségével vagy megvásárlásával. Kívülállókból részeseivé kell, hogy váljanak a digitalizációnak, amennyiben szeretnék bebiztosítani a helyüket a piacon – emeli ki a jelentés.
A kutatás szerint a technológiai óriások és az InsurTech cégek példátlan módon erősítik digitális képességeiket, tovább növelve ezzel vezető szerepüket az innováció élvonalában. A 2018-2020 közötti időszakot tekintve 2020-ban a világ legnagyobb technológiai vállalatainak és autógyártóinak egy kis része, a világ 30 legnagyobb biztosítójának – teljes tőkepiaci érték – közel 2,5-szeresét teremtette elő. 2020 végére a tőzsdén jegyzett InsurTech cégek teljes tőkepiaci értéke meghaladta a 22 milliárd dollárt[1]. Az InsurTech iparág elképesztően gyorsan fejlődik, ezzel kell lépést tartaniuk a biztosítóknak.
A ’CARE’ a titka mindennek
A COVID-19 világjárvány nagyban átalakította a biztosítási piacot is, különösen a biztosításkötési szándékot tekintve, az ugyanis 7%-kal nőtt az utóbbi időszakban. Az ügyfelek azonban egyre inkább a jobb „CARE”-t (Convenience, Advice, REach) kínáló biztosítók felé fordulnak[2]. E szerint a Kényelem, a Tanácsadás és az Elérés központi helyet kell, hogy elfoglaljanak a biztosító ügyfélútjában. A potenciális ügyfél most már nem tétovázik, ha arról van szó, hogy a relevánsabb CARE-megoldások szolgáltatóját vagy egy kevésbé haladó biztosítót válasszon. Olyannyira nem, hogy a jelentés szerint a biztosítást kötők 50%-a hajlandó figyelembe venni az újfajta szereplők által kínált biztosításokat.
A digitális technológiák jelentik a különbséget az új szereplők számára
A InsurTech cégek kihasználják a befektetői tőke beáramlását, hogy tovább javítsák CARE-kínálatukat a digitális technológiák további fejlesztése mentén. Ezek a cégek szem előtt tartják az ügyfelek elvárásait és bár a kényelem már jó ideje ajánlataik középpontjában áll, a prioritások náluk most az elérés felé tolódnak el. Bár a hagyományos biztosítók egyértelmű adat- és elemzési kihívásokkal küzdenek, ők sem tétlenkednek. Számos hagyományos biztosító lép partnerségre az új digitális szereplőkkel, hogy közös erővel tökéletesíthessék az ügyfeleknek kínált ’CARE’-élményt.
„A jövő kulcsszava a modularitás. A biztosítóknak fel kell készülniük a jövőbeli forgatókönyvek széles skálájára. A moduláris ajánlatok, rendszerek és szervezeti struktúrák nélkülözhetetlenek lesznek a stabil és gyorsan reagáló értékváltás megteremtéséhez. Az elkövetkező években az iparág szereplőit a hiper-specializált értékláncon belüli erejük fogja meghatározni és a biztosítók egyre inkább operatív szereplőkké válnak” – mondta Anirban Bose, a Capgemini pénzügyi szolgáltatásokért felelős vezérigazgatója és a csoport igazgatótanácsának tagja.
„Ahogy a hagyományos biztosítók a versenyképesség megőrzése érdekében bővítik ökoszisztémáikat, egyre inkább figyelembe kell venniük a megbízható partnerek –köztük a BigTech, az InsurTech cégek és a nem hagyományos szereplők (OEM) –által elérhető értéket. A számok egyértelműen azt mutatják, hogy az exponenciális InsurTech növekedés tartósnak bizonyul, így a kiváló ügyfélgondoskodás (CARE) biztosítása alapvető fontosságú. Az iparág jövőbeli sikere függ az értéklánc szereplőinek meglévő képességeitől, a beruházási hajlandóságtól és az ügyfélkapcsolat kiépítésére irányuló szándéktól”– mondta John Berry, az Efma vezérigazgatója.