Drága játszma az Apple-nek a streamingháború – Hiába a díjak, mégis évi egymilliárd dollárt bukik a piacon
Az Apple gigaberuházása a streamingpiacon egyelőre nem térül meg. Az Apple TV+ közel öt éve indult, és bár tartalomgyártásban erős, üzletileg messze elmarad a nagy riválisok mögött évi egymilliárdos veszteséggel működik, miközben versenytársai sorra nyerik meg a nézők millióit. Bár a minőségi tartalmakért sorra nyeri a díjakat, előfizetői számban jócskán elmarad a Netflix, a Disney+ és az Amazon Prime Video mögött. Jogos vajon az a kérdés a nézőktől, hogy miért fizessen elő a Apple-re ha kevesebb összegért, több tartalmat kaphat a többiektől?
Milliárdos veszteségeket termel az Apple streamingje
Az Apple évente több mint egymilliárd dollárt veszít az Apple TV+ streaming szolgáltatásán – derül ki az Information friss jelentéséből, amelyet az ügyet közelről ismerő forrásokra hivatkozva tettek közzé.
A kaliforniai techóriás 2019 óta több mint ötmilliárd dollárt fordított tartalomgyártásra, azonban az utóbbi években csökkentette a befektetett összeget. Két évvel ezelőtt, 2023-ban körülbelül fél milliárd dollárral kevesebbet költött, mint korábban – számolt be a hírről a Reuters.
Előfizetők száma és piaci helyzet
Az Apple TV+ olyan népszerű saját gyártású sorozatokról ismert, mint a „Ted Lasso”, „The Morning Show”, „Severance” vagy a „Shrinking” amelyekkel sorra nyeri meg a televíziós díjakat. Az előfizetők számát tekintve viszont még mindig jelentős lemaradásban van a piacvezető Netflix, az Amazon Prime Video és a Disney+ szolgáltatásokhoz képest.
A legfrissebb adatok szerint a Netflix előfizetőinek száma meghaladta a 301 milliót. A Disney+ 124,6 millióval, a Warner Bros. Discovery 116,9 millióval rendelkezik. Ezzel szemben az Apple TV+ becsült előfizetői tábora 2024 végén csupán 40,4 millió volt. Bár az Apple hivatalosan nem közöl pontos adatokat, a számok azt mutatják, hogy jócskán lemaradt a versenytársaitól.
Tartalmi minőség és csomagajánlatok
Az Apple TV+ szolgáltatás elsősorban a minőségi tartalmairól híres. Tim Cook vezérigazgató szerint a produkcióik eddig több mint 2500 jelölést és 538 díjat nyertek el. A verseny azonban egyre élesebb a streaming piacon, és a streamingműsorok fogyasztói inkább árérzékenységükről ismeretesek, és nem a minőségi filmek érdeklik. Nem véletlen, hogy a szolgáltatók gyakran kedvezményes csomagajánlatokkal próbálják magukhoz csábítani a felhasználókat.
Az Apple TV+ jelenleg havi 9,99 dolláros áron érhető el az Egyesült Államokban. De szerepel a Comcast által összeállított csomagban is, ahol a Peacock és a Netflix mellé csatolva havi 15 dolláros áron kapható a szolgáltatás. Emellett előfizethető az Apple One keretében is, amely további szolgáltatásokat (pl. iCloud, Apple Music) egyesít kedvezményes konstrukcióban.
Jövőkép és stratégia
A streamingrészleg veszteségei ellenére az Apple támogatása folyamatos. Távlati célja, hogy a minőségi tartalomgyártás és a szolgáltatások hosszabb távon is megtartsák a felhasználók bizalmát és figyelmét.
Jelen írás kizárólag tájékoztatási célt szolgál, és nem minősül ajánlattételnek, befektetési tanácsadásnak vagy pénzügyi ajánlatnak. A benne foglalt információk nem helyettesítik az egyedi, személyre szabott tanácsadást.
Címlapkép forrása: Apple TV+