“Digitális élelmiszer” – Készpénz nélkül az élelmiszerhiány ellen
“Együttműködésünk kiváló példa arra, hogy a vállalati szektor miként tud hozzájárulni az éhezés elleni harchoz” – mondta Nancy Roman, a Világélelmezési Program közösségi programokért és üzleti kapcsolatokért felelős kommunikációs igazgatója. “A MasterCard technikai tudására és nemzetközi kapcsolataira támaszkodva a Világélelmezési Program tovább tudja fejleszteni elektronikus utalványait, ezzel is elősegítve azt, hogy a világ szegényebb területein lakók hozzájussanak az alapvető élelmiszerekhez. Online adományozási rendszerünk fejlesztésével pedig a vállalatoknak és a fogyasztóknak lehetőségük lesz arra, hogy közösen tegyenek az éhezés felszámolásáért” – tette hozzá Nancy Roman.
Azokban az országokban, ahol az alapvető feltételek adottak, a Világélelmezési Program gyakran oszt ki utalványokat a rászorulók körében, amelyek a helyi élelmiszerboltokban válthatóak be. Ezek az utalványok, amellett, hogy fellendítik a helyi gazdaságot, lehetővé teszik, hogy a szegénységben élő közösségek élelmiszersegélyhez jussanak. Az utalványokat a jövőben már mobiltelefon vagy bankkártya útján is megkaphatják a rászorulók.
Ann Cairns a MasterCard nemzetközi piacokért felelős elnöke elmondta: “A MasterCard készpénzmentes világról alkotott képe tökéletesen igazodik az éhezés felszámolása érdekében tett jelenlegi lépésekhez. A mai napon úttörő együttműködést jelentünk be, ami biztosítja, hogy a Digitális Élelmiszer Program valóban eljut azokhoz, akiknek szükségük van a segítségünkre –éljenek bárhol is.”
A Digitális Élelmiszer Program mellett a MasterCard egy fejlett adományozó rendszer kiépítésében is segíti majd az ENSZ szervezetét, így az adakozók online eszközök használatával is támogathatják a Világélelmezési Programot.
A MasterCard megoldásának segítségével a kereskedők egy adományozó rendszert integrálhatnak saját szolgáltatásukba. Az online vásárlási folyamat utolsó lépéseként a fogyasztónak lehetősége van arra, hogy a termék vagy szolgáltatás árának kifizetésekor (a honlap elhagyása nélkül) adományt juttasson el a Világélelmezési Program részére. A mobil alkalmazások vagy játékok fejlesztői pedig programjukba építhetik a rendszert, így a felhasználók az alkalmazáson keresztül támogathatják a Világelemezési Programot. Minden adományozás nyomon követhető lesz, ennek segítségével a márkák és fogyasztók együtt és hatékonyan vehetik fel a harcot az éhezéssel szemben.
A MasterCard minden lehetséges fórumon felhívja a figyelmet erre a szövetségre, és mindent megtesz azért, hogy támogatókat szerezzen a Világélelmezési Programnak. A kártyatársaság a holland és a lengyel piacon már megvalósított egy adománygyűjtő kampányt, több tízezer eurót gyűjtve a Világélelmezési Program támogatására.