2025 május 18

Bevételt növelnek a személyre szabott számlalevelek

Egyre több szolgáltatóvállalat igyekszik számlaleveleit is felhasználni az ügyfelek hatékonyabb elérése érdekében. A Díjbeszedő cégcsoport, a megszemélyesített küldemények egyik vezető előállítója további beruházást hajtott végre a közelmúltban annak érdekében, hogy lépést tartson az igények növekedésével.

„Az elmúlt két évben nagyon komoly felfutást tapasztaltunk a személyre szabott marketing üzenetet is tartalmazó számlalevelek előállítása iránt a nagy számlakibocsátó szolgáltatók részéről, emiatt a közelmúltban százmilliós nagyságrendű beruházással bővítettük kapacitásunkat ezen a téren,” – mondja el Jelinek Gábor, a Díjbeszedő Holdinghoz tartozó Díjbeszedő Nyomda vezérigazgatója. A vállalat 2007 óta már a második nagyteljesítményű színes digitális nyomtatógépét állította üzembe nemrégiben.

A társaság több mint tíz éve készít személyre szóló küldeményeket a nagy szolgáltatócégek – pénzintézetek, távközlési szolgáltatók és közüzemek – részére, melyek az utóbbi időben a fogyasztók médiafogyasztási szokásainak megváltozása miatt, a technikai fejlődésnek köszönhetően, valamint a folyamatos bevételnövelés érdekében egyre nagyobb mértékben fordulnak ehhez az eszközhöz. A nemzetközi gyakorlat is azt bizonyítja, hogy a személyre szóló ajánlatokkal akár 15 százalékkal is növelheti bevételét egy-egy szolgáltató.

„A jelentős keresztértékesítési lehetőségek miatt azok a banki és távközlési szolgáltatók, amelyek már használják a rendszerünket, egyre nagyobb mértékben alkalmazzák ezt a megoldást, és novembertől egy újabb hazai lakossági bank számára kezdjük meg a marketing üzenetet is tartalmazó megszemélyesített küldemények gyártását. Ezek az új igények követelték meg legutóbbi beruházásunkat,” – tette hozzá a vezérigazgató.

„A transzpromó megoldás összességében közel négyszeres hatékonyságot eredményez a hagyományos marketingeszközökhöz képest,” – emeli ki Jelinek Gábor. Egy átlagos direktmarketing kampány esetében a visszajelzési arány a címzettek 1-2 százaléka között mozog a nemzetközi tapasztalatok szerint, miközben a transzpromó esetében a címzettek 5-8 százaléka is aktivizálható egy jól eltalált megoldással.

Jelenleg a legtöbb szolgáltató a saját termékportfóliójából ajánl újabb termékeket ügyfeleinek, például a kábeltévé szolgáltató telefont és internetet ad el, a bank pedig a meglévő folyószámla mellé hitelkártyát kínál a számlalevélen. A szolgáltatás fejlődésével azonban lehetőség nyílik arra is, hogy egy-egy szolgáltató más szolgáltatások értékesítésével akár saját bevételeit növelje az egyébként számára csak költséget jelentő számlalevéllel.

„Jellemzően a regionális közművek, pl. víz és csatornaszolgáltatók esetében nem léteznek eladható plusztermékek, de az adott régióban elérhető más szolgáltatások hirdetésével hasznossá tehetik a számlaleveleiket, és ezzel többletbevételt érhetnek el ezek a cégek,” – emeli ki a megoldás elterjedésének következő állomását a Díjbeszedő Nyomda vezérigazgatója.

Az úgynevezett transzpromó megoldás egy névre szóló tranzakciós küldeményhez, például számlalevélhez, promóciós lehetőséget kapcsol, kihasználva az ügyfél természetes figyelmét a küldemény iránt. A gyakorlat azt bizonyítja, hogy az ügyfél ismert szolgáltatójától kap üzenetet, ezért nagyobb figyelmet fordít annak tartalmára, és a benne foglalt új ajánlatokra. Míg egy szokásos marketinglevélre átlagosan 21 másodpercet fordít egy ügyfél – és a küldemények jelentős része eleve a kukában landol –, a számlalevelekre és más tranzakciós küldeményekre átlagban több mint két és fél percet szánnak a címzettek. A hatást ráadásul tovább erősíti, hogy az üzenet egy rendszeresen használt, megbízható csatornán keresztül érkezik, így az ügyfél kevésbé érzi zaklatásnak a további szolgáltatások bemutatását. Ráadásul a személyre szóló küldemények esetében a szolgáltatónál az ügyfelekről felgyűlt adatok alapján személyre szabható ajánlatok is készíthetőek, ami megint csak az ügyfél-kommunikáció hatékonyságát segíti elő.

A nagytömegű küldemények előállítása során a Díjbeszedő Nyomda alkalmazta először ezt a technológiát Magyarországon. A színes változó adattartalom nyomtatásának területen a vállalat piaci részesedése meghaladja az 50 százalékot, jelenleg a transzpromó megoldással havonta közel egymillió küldeményt állít elő a Díjbeszedő Nyomda.