
Bejött a digitális biznisz
A digitális előfizetéseken belül februárról márciusra 876 ezerről 891 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (jellemzően műholdas) szolgáltatást igénybe vevők száma 916 ezerre nőtt az előző havi 914 ezerről, a MinDig TV Extra szolgáltatásra előfizetők száma pedig 84 ezerről 88 ezerre nőtt március végére.
A NMHH gyorsjelentésében szereplő 12 műsorterjesztő társaság az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le, előfizetőik száma 2,931 millió volt március végén.
A szolgáltatók adatai alapján márciusban 30 százalékról 30,4 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése nem változott, márciusban 34,2 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 35,3 százalékra csökkent a februári 35,8 százalékról.
A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,7 százalék, a második a Magyar Telekom, amelynek piaci részesedése 23,2 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése márciusban 23,1 százalék volt.
Az NMHH gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma márciusban 1,927 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1 millió 47 ezerről 1 millió 36 ezerre csökkent.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,4 százalék, második helyen a Magyar Telekom áll 20,4 százalékkal, ezt követi a DIGI 18,2 százalékkal, míg negyedik a sorban a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 16,1 százalékkal.
A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 34,3 százalék, majd a Magyar Telekom következik 29,5 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 25 százalék. A MinDig TV Extra részesedése 8,8 százalék a Hello Digital szolgáltatás 2,5 százalékon állt március végén.