
Az e-autók még várnak a tömegekre
„Az olyan elektromos autókat, mint például az e-Up vagy az e-Golf egyelőre legfeljebb csak második autóként vagy flotta-járműként fogják használni. Egyrészt azért, mert lényegesen drágábbak, mint a belsőégésű motoros járművek, másrészt a viszonylag korlátozott hatótáv miatt” – mondta a vezérigazgató az Automobilwoche lapnak adott interjúban.
Martin Winterkorn megerősítette, hogy a Volkswagen hibrid stratégiája a hagyományos belsőégésű motorok és a hálózatról is tölthető akkumulátorokkal táplált elektromos motorok kombinációjából álló hajtásláncot helyezi előtérbe. A technológia prototípusa az „egyliteres” XL1 modell formájában már a konszern rendelkezésre áll és megérett a tömeggyártásra.
Az XL1 hibrid-technológiájának átvételére legesélyesebbnek Martin Winterkorn az Up modellt nevezte meg az interjúban, amely hibrid kivitelben 1,5 liter üzemanyagot fogyasztana száz kilométeren. „Komolyan foglalkozunk ezzel a lehetőséggel” – hangsúlyozta a Volkswagen vezérigazgatója.
A hajtáslánc-forradalom lezajlásának sebességét végső soron a fogyasztói kereslet határozza majd meg – és ennek függvényében a széndioxid-kibocsátás csökkentési célok elérhetőségét is. Winterkorn lát ezért némi fantáziát állami ösztönző programok indításában: „Ha az új hajtáslánc technológia nem nyeri el az autósok tetszését, akkor a politikának érdemes lesz elgondolkodnia azon, hogy kell-e támogatnia az ügyet vagy sem” – mutatott rá.
A Volkswagen azonban mindettől függetlenül a széndioxid-kibocsátás csökkentési előírások teljesítésén dolgozik – hangsúlyozta a konszern vezérigazgatója az Automobilwoche lapnak adott interjúban. Az előírások értelmében 2020-tól az új autóknak kilométerenként legfeljebb 95 gramm lehet a széndioxid-kibocsátása. A flották átlagos kibocsátása pedig 2015-től kilométerenként legfeljebb 130 gramm széndioxid lehet.