2025 január 30

Profitcsökkenés és visszaeső bevételek – Nehéz időszak a Volvo AG számára

Csökkent a Volvo AG bevétele és üzemi eredménye 2023 végén. A különböző régiók közül a vállalat egyedül Dél-Amerikában tudta növelni a bevételeit 

A teherautókat, buszokat, hajómotorokat és munkagépeket gyártó Volvo AG tavalyi utolsó negyedéves és éves pénzügyi eredménye csökkenést mutatott. A vállalat bevétele és üzemi eredménye egyaránt visszaesett 2023 utolsó három hónapjában és az egész évben. A 2023-as rekord értékesítési szintek után a teherautógyártók 2024-ben lassulást tapasztaltak az értékesítésben, amely várhatóan idén is folytatódni fog, Európát pedig különösen súlyosan érinti – számolt be a Volvo eredményeiről a Reuters.

Negyedéves teljesítmény

A Volvo AG honlapján közzétett adatok szerint 2023 utolsó negyedévében a vállalat bevétele 6 százalékkal, 138,4 milliárd svéd koronára (12,57 milliárd dollárra) csökkent az egy évvel korábbi 148 milliárd koronáról. Az elemzők ennél is alacsonyabb, 132,15 milliárd koronás bevételre számítottak. A cég korrigált üzemi eredménye ennél is jelentősebb mértékben, 24 százalékkal, 14,04 milliárd koronára csökkent.

Éves eredmények és piacok alakulása

A teljes éves eredmények alapján a Volvo AG korrigált üzemi eredménye 65,71 milliárd koronára csökkent, míg az előző évben még 78,15 milliárd korona volt. A bevétel szintén csökkenést mutatott, 552,3 milliárd koronáról 526,8 milliárd koronára esett vissza.

Az értékesítési teljesítmény régiónként eltérő képet mutatott:

  • Európában az eladások 8 százalékkal csökkentek.
  • Észak-Amerikában 1 százalékos visszaesés volt tapasztalható.
  • Dél-Amerikában a Volvo AG 15 százalékkal növelte eladásait.
  • Ázsiában 11 százalékkal csökkentek az értékesítések.
  • Afrikában az eladások 9 százalékkal maradtak el az előző évi szinttől.

A Volvo AG eredményeinek csökkenése részben a gazdasági környezet változásának, valamint a kereslet mérséklődésének tudható be. A vállalat számára kihívást jelenthet az ázsiai és európai piacok gyengülése, miközben Dél-Amerikában erősödő kereslet tapasztalható. A következő időszakban a cég stratégiájában várhatóan a költségcsökkentési lépések és az innovációra fordított erőforrások optimalizálása játszhat majd kulcsszerepet.

Címlapkép forrása: Shutterstock