2024 december 25

Úgy vitték a BYD modelljeit, mint a cukrot

A kínai elektromos autógyártó, a BYD a tegnapi nap során arról számolt be, hogy augusztusban összesen 61 409 darab környezetbarát autót értékesítettek, ami több mint 300 százalékos emelkedést jelent 2020 augusztusához képest. A világ legnagyobb piacának számító kínai autópiacon továbbra is kifejezetten nagy a kereslet az elektromos járművek iránt.

A BYD értékesítései kiegyensúlyozottan alakultak, közel ugyanannyi hibrid modellt értékesítettek, mint tisztán elektromos hajtással szereltet. A BYD a kínai EV gyártó riválisaival ellentétben júliushoz képest is több járművet értékesített. Júliusban a BYD 50 492 darab autót adott el, ehhez képest az augusztusi értékesítés 21.6 százalékos emelkedést jelent.

A számok publikálását követően a hongkongi tőzsdén jegyzett BYD részvényei 5.5 százalékos pluszban zárták a hétfői kereskedési napot, míg ma 1.24 százalékos mínuszban zárt a papír. Ezzel a BYD idén 33.27 százalékos pluszban van, az elmúlt egy év alatt pedig 218.59 százalékkal nőtt a részvények értéke.

A kínai BYD, melyben Warren Buffett és a Berkshire Hathaway is nagy fantáziát lát, az egyik legnagyobb autógyártó Kínában, azonban az elmúlt időszakban nem tudtak lépést tartani az olyan EV startupokkal mint a Li Auto, a Nio vagy az XPeng. Korábban ahogy mi is beszámoltunk róla, a három gyártó számára továbbra is komoly problémát okoz a chiphiány, augusztusban a vártnál kevesebb járművet tudtak leszállítani. A Nio 5880 járművet szállított le augusztusban, ami jóval elmarad az EV gyártó 8000 darabos termelési kapacitásától. Július során 7931 darab Nio modell talált gazdára. Az XPeng 7214 autót szállított le augusztusban, júliusban azonban ettől többet, szám szerint 8040 darabot. A Li Auto kivételes helyzetben van, a nehézségek ellenére is rekordmagasnak számító, 9433 darab autót szállított le augusztus során.

Iparági elemzők szerint a koronavírus delta-variánsa következtében fontos dél-ázsiai chipgyárak kényszerültek ideiglenes leállásokra, aminek következtében a nyár elején javulásnak induló globális chiphiány újra súlyosbodott, mely negatívan hat az autóiparra.

A BYD nem régiben a féléves eredmények publikálását követően elmondta, hogy a dráguló nyersanyagárak „bizonyos mértékben negatívan befolyásolták a nyereségünket.”

Az autóipart súlyosan érintő problémák ellenére is továbbra is kifejezetten erős az elektromos járművek iránti kereslet Kínában. A Reuters jelentése alapján az idei év első 8 hónapja alatt körülbelül 1.7 millió új környezetbarát járművet értékesítettek Kínában, ami látványosan magasabb, mint a 2020 azonos periódusában megfigyelt 600 ezer darab.

Forrás: CNBC