Tesla – pörögtek az eladások Kínában
Kapós volt az amerikai elektromos autó Kínában: A Tesla eladási számai Kínában februárban havi szinten 12.6 százalékkal ugrottak meg.
A China Passenger Car Association (CPCA) által pénteken nyilvánosságra hozott információk szerint a Tesla elektromos járműveinek értékesítési száma havi szinten 12.6% százalékkal nőtt meg februárban. Ezzel februárban összesen 74 402 darab Tesla modell talált gazdára az országban.
A tavalyi év azonos időszakában látott adatokhoz képest 2023 februárjában 31.65 százalékkal több elektromos Teslát vettek meg a kínai ügyfelek. A China Passenger Car Association szerint a személygépkocsi-eladások Kínában februárban éves szinten 60 százalékkal ugrottak meg. A CPCA becslése szerint 2023-ban összesen várhatóan több mint 500 ezer személyautó talál gazdára Kínában. Havi szinten ez a szám várhatóan 30 százalékkal ugrik meg.
Január elején az amerikai elektromos autógyártó bejelentette, hogy számos járműmodelljeinek csökkenti a listaárát Kínában, ami fellendíthette az eladásokat.
Tegnapi cikkünkben megírtuk, hogy felére csökkentené a Tesla elektromosautó-gyártó járművei következő generációjának gyártási költségeit oly módon, hogy új innovatív előállítási technológiákat alkalmaz és kisebb méretű gyárakat alakít ki. Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója, illetve a vállalat más vezetői a cég céljairól szerdán tartottak három és fél órás előadást a vállalat székhelyén, a Texas állambeli Austinban az évente megrendezett Investor Day nevű rendezvényen. Musk elmondta, hogy az új Tesla költségeit nagyjából 25 ezer dollárra tervezik visszaszorítani. Ezt azért tartják fontosnak, mert úgy látják, nagy a kereslet a Tesla autók iránt, de sok érdeklődő még mindig nem engedheti meg magának, hogy vegyen egyet.
Borítókép forrása: Shutterstock