2025 szeptember 23

Sikerautó recept – Al Capone kedvence, Steve McQueen a „Bullitt”-ban

A világ legdrágább klasszikus autói általában nagy nevektől származnak. De ez még nem minden: Al Capone kedvenc autója és egy Mercedes-Benz is a legkeresettebb autók közé tartozik.

A legdrágább klasszikus autó sikerének receptje szinte mindig ugyanaz: Csak néhány járműnek kellene léteznie, ideális esetben hírességek vezették őket, és a versenygyőzelmek is jól mutatnak egy önéletrajzban. Ha egy fekete ló sárga alapon díszíti a motorháztetőt, a siker garantált.

Nincs más magyarázat arra, hogy az olasz sportautó-gyártó, a Ferrari miért uralja könyörtelenül a világ legdrágább klasszikus autóinak listáját. Az összes aukciós rekord több mint 50 százaléka a (többnyire) piros maranellói versenyautóknak tudható be, a többit számos más márka osztja meg. Ezekről a különleges járművekről közölt összeállítást a német Stern magazin.

Al Caponénak sok lóerőre volt szüksége

Vagy talán valami sötétebb árnyalat? 22 millió dollárért kaphatunk egy Duesenberg SSJ-t. A maga idejében nemcsak a hollywoodi színészek és legendás vállalkozók, mint Howard Hughes kedvenc autója volt, hanem az alvilág nagy nevei, mint Al Capone és Jon Dillinger is kedvelt járműve volt. Nem csoda: a klasszikus autó több mint 400 lóerőt ad le az útra, ami abban az időben teljesen őrületes volt.

És ahogy a kilencvenes évek gyermekei lassan megöregednek, úgy öregszenek az akkori 
autók is. A világ legdrágább klasszikus autóinak listájának legújabb tagja: a McLaren F1. Mindössze 64 darab maradt a világon – és egy tökéletes állapotban nem kevesebb, mint 20 millió dollárba kerül.

Skerautó – Ford Mustang GT 390 Fastback

Ford Mustang GT 390 Fastback is drága lehet, ha filmben szerepel. 2020-ban a zöld jármű 3,7 millió dollárért kelt el. Ennek is lehet szerepe: a „menőség királya”, Steve McQueen pontosan ezt az autót vezette a „Bullitt” című filmben.

Ferrari Dino 268 SP

Kuplunghiba közvetlenül a vége előtt: Az 1962-es Ferrari Dino 268 SP-nek jó esélyei lettek volna megnyerni a Le Mans-i 24 órás versenyt. Sajnos ez nem történt meg. Az autó értéke azonban mit sem csökkent: 2021-ben egy aukciósház  7,7 millió dollárért adott el egy használt példányt.

Matra MS 670

Így néznek ki a győztesek: Egy Matra MS 670 , egészen pontosan a 11-es rajtszámmal, nyerte meg az 1972-es Le Mans-i 24 órás versenyt. A győztes autó 2021-ben 8,2 millió dollárért kelt el.

Aston Martin DB4 GT Zagato

Gyönyörű zöld és angol versenyautó-DNS: Az Aston Martin DB4 GT Zagato egy klasszikus, amelynek birtoklása drága öröm. A gyönyörűen megtervezett autó 2015-ös aukción hatalmas, 14,3 millió dolláros áron kelt el . Ami különleges benne: Világszerte mindössze 19 példány készült ebből az autóból a milánói Zagato karosszériával.

A  Ferrari 250 GT LWB California Spyder Competizione

Egy újabb Ferrari! A  Ferrari 250 GT LWB California Spyder Competizione ugyanolyan drága, mint amilyen szép. 2016-ban az alumínium karosszériás mindössze kilenc modell egyike óriási, 18,1 millió dolláros árat hozott.

Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider

Ezúttal nem egy fajtatiszta versenyautó: az Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider. A tizenkét fennmaradt autó egyikét 2016-ban adták el 19,8 millió dollárért. Az autókat az 1930-as években gyártották, és akkoriban abszolút luxus sportkocsiknak számítottak – maximum 180 lóerővel.

McLaren F1

Lehet, hogy nem akarod hallani, de az 1990 és 1999 között gyártott járművek klasszikus autókká válnak ebben az évtizedben. Találó módon egy 1995-ös McLaren F1 az egyik legdrágább autó, amit pénzért lehet kapni. Az egyik példány 20,5 millió dollárért kelt el egy 2021-es aukción. Annak ellenére, hogy ezek az autók nem olyan régiek, mint a sorozatban szereplő többi autó, nagyon kevés van belőlük.

Jaguar D-Type

A maranellói piros versenyautók nemcsak rendkívül drágák, de egy Jaguar D-Type nyolcszámjegyű összegbe is kerül. 2016-ban egy jármű 21,7 millió dollárért cserélt gazdát. Az árverésre bocsátott jármű az egyetlen Jaguar D-Type, amely egyszer megnyerte a Le Mans-t, és ma is vezethető.

Duesenberg SSJ

A Duesenberg SSJ esetében a név mindent elárul. Az autót 1928-ban mutatták be, és mindössze kétszer jelent meg a 400 lóerős „SSJ” változatban. A sorozat legdrágább járművei Gary Cooper és Clark Gable színészek tulajdonában voltak. De még olyan alvilági személyiségeknek is, mint Al Capone és Jon Dillinger, volt Duesenbergjük – akkoriban nem volt jobb menekülőautó. 2018-ban Gary Cooper autóját árverésre bocsátották. A bevétel: 22 millió dollár.

 Aston Martin DBR1

Már csak öt Aston Martin DBR1 maradt. A brit gyártó számos versenyt nyert velük, és számos hírességnek adott otthont. Az egyik példány 22,5 millió dollárért kelt el egy 2017-es aukción. Talán az egyik ok: az aukcióra bocsátott autót olyan ikonok vezették, mint Roy Salvadori, Stirling Moss, Jack Brabham és Carroll Shelby.

Ezüstnyíl: Mercedes-Benz W196

Az igazi Ezüstnyíl: Aki a magáénak akarja nevezni az 1950-es évekbeli Mercedes-Benz W196-ost, annak mélyen a zsebébe kell nyúlnia. Nem csoda: már csak egy autó van magánkézben. 2013-ban 26,6 millió dollárért cserélt gazdát.

Ferrari 335 Sport Scaglietti

Lenyűgöző szépség: A tűzpiros Ferrari 335 Sport Scaglietti egy igazi versenygép, de sajnos a legtöbb ember számára megfizethetetlen. 2016-ban egy aukciósház 32,1 millió dollárért adott el egy példányt . A jó hírnév nem az egyetlen oka a magas árnak: ebből az autóból már csak három darab maradt fenn.

Ferrari 250 GTO

Bárki, aki 1962-es  Ferrari 250 GTO-t vásárolt 18 000 dolláros újári áron (inflációval korrigálva, ami körülbelül 130 000 eurónak felel meg), az autóipar történetének legnagyobb értéknövekedésére számíthat. A jármű a bolygó egyik legértékesebb autója. Az autó egy különleges változata 2018-ban 
körülbelül 70 millió dollárért kelt el . Egy olyan piros speedster, mint amilyen a képen látható, szintén nem kevesebb, mint 48 millió dollárba kerül.


Legnézettebb Tartalmak

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.