Nagy veszteséget termelt a Ford EV szegmense
A Ford részvényei emelkedésbe kapcsoltak, annak ellenére, hogy autógyártó EV részlege tetemes veszteségeket ért el.
Csütörtökön a Ford ismertette az új pénzügyi beszámolási struktúráját. Ahelyett, hogy régiónkénti eredményekről számolna be, a vállalat mostantól három üzleti egységre vonatkozó adatokat tesz közzé: a Blue név alatt a hagyományos autóüzletág eredményeit közli; Pro néven a professzionális ügyfélüzletágat, valamint a Model e néven a gyorsan növekvő EV szegmens eredményeit közli.
Az autógyártó 2022-ben 10.4 milliárd dolláros működési eredményt ért el. 2023-ra vonatkozóan az autógyártó megismételte a korábbi, 9-11 milliárd dolláros üzemi eredményre vonatkozó előrejelzését.
A Ford Model e, vagyis EV üzletága 2021-ben mintegy 900 millió dolláros veszteséget szenvedett el. 2022-re vonatkozóan pedig 2.1 milliárd dolláros veszteségről számoltak be. A menedzsment arra számít, hogy az EV szegmens vesztesége 2023-ban körülbelül 3 milliárd dollár körül alakulhat. Az elektromos járműgyártó üzletág veszteségessége nem meglepő, többek között a Tesla is veszteséges volt még akkor, amikor ekkora méretű volt, mint jelenleg a Ford EV üzletága.
A Ford két üzemében, (az egyik Mexikóban, a másik Michiganben található), gyártja a legtöbb elektromos járművét. A gyártó jelenleg három elektromos modellt értékesít, melyek a F-150 Lightning, Mustang Mach E és az elektromos Transit. 2022-ben a Ford több mint 61 ezer elektromos autót adott el az Amerikai Egyesült Államokban, míg világszerte 96 ezer „zöld” modell talált gazdára.
A Ford részvényei emelkedésbe kapcsoltak a híreket követően, kora délután több mint 2 százalékos pluszban is jegyezték a részvényt.
Forrás: Marketwatch
Borítókép: Shutterstock