Rendkívüli Hírek:

2024 november 23

Nagy változás előtt állhat az Alfa Romeo

A Stellantis csoport 2025 végéig több mint 30 milliárd dollárt költene elektromos autók és azokhoz kapcsolódó szoftverek fejlesztésére. Az Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram és Vauxhall márkákat összefogó Stellantis tervei szerint 2030-ra Európában a csoport eladásainak 70 százalékát, Amerikában az eladások 40 százalékát az elektromos és hibrid járművek teszik majd ki.

Többek között a General Motors, a Volvo, a Mini és a Jaguar is bejelentette, hogy 2030-2035 környékére főleg, vagy kizárólag elektromos autókat fognak forgalmazni. A nagymúltú, hagyományos autógyártók EV terveikről itt írtunk.

A hagyományos autógyártók közül ki lesz az EV verseny élén? A Stellantis a közelmúltban arról számolt be a befektetőinek, hogy szerintünk az Alfa Romeo lesz ez a márka. A Stellantis kijelentése kissé meglepő lehet a befektetők számára, hiszen az Alfa Romeo kínálatában 2021-ig egyetlen egy elektromos, de még hibrid modell sem kapott helyet.

De ahogy mostanság sokat hallhattuk, a Stellantis-csoport nagy hangsúlyt helyez az elektromos autók fejlesztésére. Ennek következtében a Stellantis 4 új elektromos autó platformot is kifejleszt, ami elérhetővé teheti az Alfa Romeo számára az átálláshoz szükséges technológiát.

Az Alfa Romeo jelenleg csak két modellt kínál az Egyesült Államokban, a Giulia sport szedánt és a Stelvio crossovert. Néhány márkakereskedésben készleten maradt még néhány tavalyi gyártású 4C sportautó. A Stellantis valószínűleg azért választotta az Alfa Romeot az első teljesen elektromos márkájának, mivel csupán a két aktuális modell lecserélésével máris oda juthat.

Ha a tervek szerinti 2027-re valóban sikerül megvalósítani az átállást, akkor az Alfa Romeo lehet az első hagyományos autógyártó az amerikai piacon, amely már csak teljesen elektromos meghajtású modelleket kínálna. De jobb lesz, ha a Stellantis és az Alfa Romeo sebességbe kapcsol, ugyanis nem hivatalos értesülések szerint az Audi is hasonló tervekkel rendelkezik, ám ők a határidőt 2026-ra tűzték ki.

A New York Stock Exchangen jegyzett Stellantis részvényei idén több mint 12.5 százalékos pluszban vannak, míg az elmúlt egy év alatt több mint 80 százalékkal nőtt a részvények értéke.

Forrás: Kelley Blue Book