Miért gyulladtak ki a BKV buszok? – Azonnali vizsgálatot rendeltek el minden járművön
Két nap alatt három esetben történt tűzeset vagy füstölés BKV-buszokon Budapesten, ezért a társaság azonnali, teljes körű tűzbiztonsági vizsgálatot rendelt el a teljes flottára. Sérülés egyik esetben sem történt, a vizsgálatok már zajlanak.

Soron kívüli tűzbiztonsági ellenőrzés a teljes BKV-buszflottán, mivel két nap alatt három incidens történt
A BKV Zrt. rendkívüli, teljes körű tűzbiztonsági vizsgálatot rendelt el valamennyi autóbuszára, miután két nap alatt két jármű kigyulladt, egynek pedig füstölt a motortere. A közlekedési vállalat hangsúlyozta, egyik esetben sem sérült meg senki, és az autóbuszok továbbra is biztonságosan használhatók.
Véletlenszerűek az esetek, nincs rendszerszintű hiba
A társaság közleménye szerint az eddigi vizsgálatok alapján sem műszaki, sem üzemeltetési összefüggés nem állapítható meg az esetek között, így azok egyedi, véletlenszerű meghibásodásoknak tekinthetők.
Minden BKV-busz, így a tűzesetekben érintettek is rendszeresen átesik napi üzembe állítás előtti ellenőrzésen, valamint heti műszaki vizsgálaton, beleértve a tűzbiztonsági ellenőrzést is.
A soron kívüli vizsgálatokat rendelt el a BKV
A rendkívüli ellenőrzések az elektromos és üzemanyagrendszerekre, a motortér állapotára, valamint a tűzoltó-berendezések működőképességére terjednek ki. A vizsgálatokba szakértőket is bevonnak, és a cél a pontos okok feltárása.
A BKV hangsúlyozta, hogy az utasok biztonságban vannak ilyen esetben
Az autóbuszok utastere elkülönül a motortértől, így műszaki probléma esetén az utasok biztonságosan, gyorsan el tudják hagyni a járművet. Minden busz automata tűzoltóberendezéssel felszerelt, amelyek most is működésbe léptek, de a szerdai tűznél nem tudták megakadályozni a jármű teljes kiégését.
Hol gyulladtak ki a BKV buszok?
Szerdán egy 2015-ös gyártású, 500 ezer kilométert futott Karsan Atak gyulladt ki Budapest belvárosában. A négy utas és a sofőr sértetlenül leszállt.
Csütörtök reggel pedig az 59-es villamospótló Mercedes-Benz Citaro motorterében keletkezett tűz, amely átterjedt a hátsó részre. A közel 1,5 millió kilométert futott, 24 éves buszról mindenki biztonságban leszállt.
Csütörtök délután szintén történt egy buszos tűzeset. Egy utasok nélküli, szintén 24 éves Mercedes Citaro hátsó része kezdett füstölni, a sofőr kézi tűzoltóval eloltotta, így nem alakult ki tűz.
Flottamegújítás szükséges
A BKV szerint a buszok optimális maximális életkora 10 év. Az idős járművek hosszú távú üzemeltetése növeli a meghibásodás kockázatát, ezért a cég folyamatosan selejtezi a legöregebb járműveket. Az érintett idős Mercedes Citarókat hónapokon belül új buszok váltják, a flottamegújítás pedig a következő években is folytatódik.
Címlapkép forrása: Facebook