Magyarországon terjeszkedik a kínai EV gyártó NIO
Mozgalmas napokon van túl a kínai EV gyártó, a NIO. Pénteken immáron hivatalossá vált, hogy a NIO Magyarországon építi fel az első európai gyártóüzemét. Hétfőn a júliusi szállítási számokat is nyilvánosságra hozták, júniushoz képest ugyan nagymértékű volt a visszaesés, éves szinten azonban látványos volt a növekedés. Az elmúlt napok hírei a New York-i tőzsdén jegyzett NIO árfolyamát alaposan megmozgatták, hétfőn több mint 5 százalékos pluszban is járt a papír. A tegnapi kereskedési napot végül 2.28 százalékos erősödést követően 20.18 dolláron zárta a NIO.
Így alakultak a júliusi szállítási számok:
A NIO 10 052 darab júliusi leszállításról számolt be hétfőn, ami 26.7 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos periódusához képest. A vetélytársaihoz hasonlóan a NIO szállítási számai is csökkentek júliusban, júniushoz viszonyítva. Az év hatodik hónapjában 2909 darabbal több NIO-t adtak el, mint júliusban. A második negyedév során az autógyártó beszámolója szerint összesen 25 059 darab elektromos NIO talált gazdára.
Szeptemberben megkezdi a termelést az első európai gyártóüzem
A NIO első európai gyártóüzeme a tervek szerint már szeptembertől megkezdi a termelést. A kínai EV gyártó választása Magyarországra esett, a NIO 5.5 milliárd forintos beruházás keretében Biatorbágyon fogja gyártani automata akkumulátorcsomag-csereállomásait az európai piacra. A létesítmény a NIO Power kutatás-fejlesztési központjaként és európai üzemeltetési központként is szolgál majd. A szeptemberben induló gyártóüzem több száz embernek biztosít majd munkalehetőséget.
Az inflációs nyomás és a kamatemelések sorozata mellett a globális ellátási láncból fakadó problémák is kifejezetten negatívan érintették az EV szektort az elmúlt időszakban. Mindez a NIO árfolyamán is meglátszik, hosszú út vezet az év elején látott árfolyamok eléréséig. Idén 36.30 százalékos mínuszban van a részvény, az elmúlt 1 év alatt pedig 54.83 százalékkal csökkent a NIO részvények értéke.