Magasabb sebességbe kapcsoltak a japán autógyárak
A nyolc autógyártó közül a Nissan Motor Co. és a Mitsubishi Motors Corp. kivételével hat termelésnövekedésről számolt be. A fellendülés fenntarthatósága azonban a kínai járványvédelmi zárlat és a változatlanul akut alkatrészhiány miatt továbbra is kétséges. A Toyota Motor Corp. globális termelése 23,0 százalékkal 771 ezer járműre nőtt, globális eladásai pedig 22,8 százalékkal 832 ezerre emelkedtek októberben. Mindkét adat a harmadik egymást követő hónapban múlta felül az előző évi adatokat.
A Honda Motor Co. októberi termelése 1,1 százalékkal 330 ezerre nőtt, ami az ötödik egymást követő hónapban jelent éves növekedést. A Suzuki Motor Corp. termelési volumene 14,1 százalékkal 267 ezer járműre emelkedett az indiai gyártás növekedésének köszönhetően. A Subaru Corp. 43,1 százalékkal több, 88 ezer autót gyártott októberben. A Subaru továbbra is a járműelektronikai alkatrészek hiányára panaszkodik, megjegyezte azonban, hogy a hiány csökkent. A Nissan éves bázison 2,4 százalékkal kevesebb, 298 ezer járművet gyártott októberben. A Nissan gyártása négy hónapja az első alkalommal csökkent éves összevetésben – ismertette a távirati iroda.
A 17,6 százalékkal kevesebb, 86 ezer autót gyártott. Egyedül a belföldi gyártást tekintve, a nyolc autógyártó összesített termelése 36,1 százalékkal 655 ezerre járműre emelkedett Japánban. Ezen belül a Honda és a Mitsubishi éves szinten csökkenésről számolt be. A Toyota belföldi gyártása 33,7 százalékkal 203 ezer járműre nőtt az egy évvel korábbihoz képest, míg a tengerentúli termelés 19,5 százalékkal 568 ezerre emelkedett, a kínai gyártás 18,4 százalékkal, az észak-amerikai pedig 16,2 százalékkal nőtt. A Toyota eladásai – beleértve a minijárműveket is – 34,3 százalékkal 114 ezerre emelkedtek, a tengerentúli eladások pedig 21,2 százalékkal 718 ezerre nőttek. Az észak-amerikai eladások 26,8 százalékkal ugrottak meg. A tengerentúli termelés és értékesítés adatai egyaránt rekordot jelentettek októberben.