
Lamborghini új rekordja – Hibrid hajtás, brutális nyereséggel újra csúcson a luxusmárka
A Lamborghini lenyűgöző negyedévet zárt. Közel 30 százalékkal nőtt a bevétele, amit elsősorban az új hibrid modelljei, a Revuelto és az Urus SE iránti óriási kereslet hajtott. A luxusautó-gyártó világszerte növelte a kiszállításokat, és minden régióban erősödött – még a globális bizonytalanságok ellenére is.

Lamborghini: Szárnyalás hibrid hajtással – Rekordbevetél az első negyedévben
Az olasz luxus sportautó gyártó, a Lamborghini 2025 első negyedévében kiemelkedő pénzügyi eredményekről számolt be. A vállalat 29,6 százalékos éves árbevétel-növekedést ért el, összesen 895,2 millió eurós bevétellel. A növekedést elsősorban a hibrid modellek, köztük a Revuelto és az újratervezett Urus SE iránti erős globális kereslet generálta – olvasható a negyedéves jelentés a luxus autógyártó válllat oldalán.
Stephan Winkelmann, az Automobili Lamborghini elnök-vezérigazgatója megjegyezte:
„A jövő a kezünkben van. Rajtunk múlik, hogy kiépítsük-e saját ellenálló képességünket. Az első negyedév eredményei megerősítik márkánk erejét, még a bizonytalan gazdasági környezetben is. A globális kereslet továbbra is magas, és a rögzített számok ismét bizonyítják stratégiánk érvényességét, amely a teljesítmény, az innováció és az exkluzivitás ötvözésére irányul, miközben a minőséget és a személyre szabást tartja a középpontban.”
2025 biztos teljesítménnyel indult. Az eredmények megerősítették a fenntartható pénzügyi növekedés útjának folytonosságát.
„Elkötelezettségünk továbbra is az érdekelt feleink számára tartós értékteremtésre összpontosít, fenntartva a gazdasági stabilitáson és a környezeti felelősségvállaláson alapuló hosszú távú jövőképünket” – mondta Paolo Poma pénzügyi igazgató egy nyilatkozatban.
Kiszállítási rekordok minden régióban
A Lamborghini világszerte 2 967 autót szállított ki 2025 első negyedévében. Az amerikai kontinensen 21 százalékkal nőtt a kiszállítási szám, az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban 7 százalékkal, míg az APAC (Ázsia és Csendes-óceáni térség) régióban 14 százalékkal.
Nyereség és fenntartható növekedés
A Volkswagen csoporthoz tartozó Lamborghini 248,1 millió eurós üzemi nyereséget (ÉBIT) ért el, amely 32,8 százalékos emelkedést jelent az egy évvel korábbi eredményhez képest. Stephan Winkelmann vezérigazgató szerint az eredmények a márka erejét mutatják, még gazdasági bizonytalanság közepette is.
Jövőkép és fenntarthatóság
Paolo Poma pénzügyi igazgató szerint 2025 erős kezdete megerősíti a fenntartható növekedés stratégiáját. A Lamborghini továbbra is az érdekelt felek számára történő értékteremtésre, gazdasági stabilitásra és környezeti felelősségvállalásra koncentrál, ezzel is biztosítva helyét a jövő luxusmobilitási piacán. Az olasz Lamborghini mindig Olaszországban fog autókat gyártani. Első elektromos modelljét csak 2029-ben dobja piacra a tervek szerint.
Címlapkép forrása: Unsplash