Közös fejlesztésbe kezd a Renault és a Geely
A Renault és a Geely hétfőn közölte, hogy a két autógyártó közös fejlesztésekbe kezd. Az elsődleges tervek szerint a Renault és a Geely közösen fejlesztene hibrid járműveket a kínai és a dél-koreai piacok számára. A francia autógyártó a világ legnagyobb járműgyártó vállalatává szeretne válni. Eladási számok tekintetében a Geely Kína legnagyobb autógyártója.
Kínában a tavalyi év során több mint 25 millió járművet értékesítettek, a világ legnagyobb piacáról van szó. A két társaság hivatalos közleményéből kiderült, hogy a közös fejlesztésű járművek a Renault márkanév alatt futnak majd, a modellek a Geely által újonnan kifejlesztett hibrid rendszert fogják használni. A gyártás további részleteiről egyelőre nem hoztak nyilvánosságra információkat.
Weiming Soh a Volkswagen korábbi felsővezetője idén lett a Renault kínai részlegének vezetője. Ez az első jelentősebb lépése a kinevezése óta.
Tavaly a Renault kilépett a kínai Dongfeng Motor Group-al létrehozott partneri kapcsolatból, a gyenge eladási számok miatt.
Valószínűleg a Geely és a Renault által kifejlesztett autókat Dél-Koreában a Renault Samsung Motors vállalkozásának keretében gyárthatják majd. A társaság hozzátette, hogy elsősorban a dél-koreai, illetve kínai piacokra fognak összpontosítani, de a későbbiekben más ázsiai térségek is szóba jöhetnek. Illetve a hibrid modellek felfutása után a Renault és a Geely tisztán elektromos hajtással szerelt járműveket is fejlesztene.
Az autógyártók szívesen fejlesztenek hibrid járműveket, mivel kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, mint a sima benzin motoros társaik, illetve a hibrid modellek nagyrésze megfelel a világszerte egyre csak szigorodó autóipari szabályozásoknak.
A károsanyag-kibocsátás kapcsán a világon Kínában vannak a legszigorúbb szabályozások. Az ország zsúfolt nagyvárosaiban óriási problémát jelent a légszennyezés.
A hongkongi tőzsdén jegyzett Geely Automobile részvényei közel 2.5 százalékos pluszban vannak idén, míg az elmúlt 1 év alatt több mint 60 százalékkal erősödött a papír.
A párizsi tőzsdén jegyzett Renault idén több mint 5 százalékos mínuszban van, az elmúlt 52 hét alatt viszont közel 50 százalékkal nőtt a Renault részvények értéke.
Forrás: Reuters