Ez a Dacia bizony komoly rivális lesz
A Dacia a Jeep „komoly riválisaként” szeretné újrapozícionálni magát. A következő generációs Duster a „megfizethetőségen felül, számos egyéb törekvéssel fog érkezni.”
A Renault csoport dizájnfőnöke, Laurens van den Acker az Autocarnak elmondta, hogy Luca de Meo vezérigazgató már 2021-es érkezésekor nagy hangot adott annak a vágyának, hogy a román Dacia „a megfizethetőségen túlmutató törekvésekkel rendelkezzen.”
Laurens van den Acker elmondta, hogy „véleményem szerint Európában nincs komoly versenytársa a Jeepnek. Miért ne lehetne a Dacia az? Jelenleg nincsen olyan (kedvező árú) modell, ami a városi közlekedés mellett a természetben is jó partner. Ráadásul a „terepjáró igény” a Covid napjai óta rendkívül aktuálissá vált.”
Az első autó, amely ezt a megközelítést hivatott példázni, a Duster következő generációja lesz. Az új Duster 2024-ben érkezik sorozatgyártásba, a megfizethető árú SUV robusztusabb és „életstílus-központú” változataként.
Ezt követi majd a Bigster, egy nagyobb és drágább SUV, amely a családi SUV-ok piacot célozza meg. A méretnövekedés elkerülhetetlenül árnövekedéssel is jár. Ennek ellenére a Bigster nem lesz lényegesen drágább, mint a Dacia jelenleg is meglévő modellcsaládja. – erősítette meg van den Acker.
Van den Acker úgy véli, hogy a Renault-csoport előtt álló legnagyobb kihívást az Európa felé tartó, rendkívül versenyképes kínai autók hulláma jelenti. De szerinte a Dacia „van a legjobb helyzetben ahhoz, hogy az új márkákkal szembeni visszavágás élére álljon.”
A megugró inflációs környezetben rendkívül vonzóvá váltak sokak számára az alacsonyabb árú Dacia modellek. 2023 első felében éves szinten 24 százalékkal több Dacia modellt adtak el, 8.4 százalékos piaci részesedéssel a Dacia volt a második legkeresettebb márka Európában.
Forrás: Autocar
Borítókép forrása: www.shutterstock.com