Rendkívüli Hírek:

2024 november 25

Jött a rekord – Tesla Report

A Tesla börzezárás után jelentett eredményt, amely felülmúlta a várakozásokat. A részvények több mint 5%-kal emelkedtek a zárás után, miután Elon Musk vezérigazgató elmondta, hogy a vállalat idén 2 millió autót is gyárthat.

A számok

Eredmény (kiigazított): 1,19 dollár a várt 1,13 dollárral szemben, a Refinitiv szerint.
Bevétel: 24,32 milliárd dollár a várt 24,16 milliárd dollárral szemben, a Refinitiv szerint.
Az előző negyedévben a Tesla 17,72 milliárd dolláros bevételt és 2,52 dolláros részvényenkénti korrigált eredményt jelentett (0,85 dolláros, a 2022. augusztusi részvényfelosztással korrigált eredmény).

A Tesla a negyedik negyedévben 21,3 milliárd dolláros autóipari bevételt jelentett, ami 33%-os növekedést jelent éves szinten. Ebből 467 millió dollár származott a 2022-es negyedik negyedévben a szabályozói jóváírásokból, ami közel felével több, mint egy évvel korábban ugyanebben az időszakban.

Az autóipari bruttó árrés 25,9% volt, ami az elmúlt öt negyedév legalacsonyabb értéke. A működési cash flow 29%-kal csökkent a tavalyi évhez képest, valamint 36%-kal az előző negyedévhez képest. 3.28 milliárd dollárt tett ki.

Csökkenő árak

A részvényesi jegyzetben a vállalat elismerte, hogy az átlagos eladási árak „általában véve évek óta csökkenő pályán vannak”, és azt mondta, hogy a „megfizethetőség” szükséges ahhoz, hogy a Tesla olyan vállalattá nőjön, amely évente több millió autót ad el.

A Tesla 2022 végén és idén világszerte csökkentette autóinak árait, felzaklatva ezzel az amerikai és kínai ügyfeleket, akik nemrég még magasabb áron vásároltak új Teslákat, és azonnali árcsökkenést váltott ki a használt Teslák áraiban is az Egyesült Államokban.

Brutális kereslet

Úgy tűnik azonban, hogy az árcsökkentés beindította a keresletet. Elon Musk vezérigazgató a részvényesekkel és elemzőkkel folytatott szerdai telefonbeszélgetésen elmondta: „Januárban több megrendelést kaptunk, mint eddig valaha. Jelenleg a piac a termelés mennyiségének a dupláját szeretné”.

Az egyik elemző megkérdezte Muskot, hogy miért csak 1,8 millió darabos a Tesla termelési előrejelzése 2023-ra, miután a vállalat az új gyáraiban már felpörgette a termelést.

Musk így válaszolt: „Azért mondunk 1,8-at, mert úgy tűnik, mindig van valami rohadt vis maior dolog, ami valahol a Földön történik. Nem mi irányítjuk, hogy vannak-e földrengések, cunamik, háborúk, járványok stb. Ha az év zökkenőmentes lesz, és nem lesz valami nagy fennakadás az ellátási láncban, vagy masszív probléma, akkor 2 millió autót tudunk idén gyártani. Szerintem erre is lenne kereslet.”

A vállalat nem adott ki új előrejelzést, de az eredményközleményben megismételte: „A gyártást a lehető leggyorsabban tervezzük növelni, összhangban azzal az 50%-os összetett éves növekedési rátára vonatkozó céllal, amelyet 2021-ben tűztünk ki.

Twitter

A részvényesek feltettek egy kérdést arról, hogy Musk hogyan tervezi megvédeni a Tesla márkáját és hírnevét a politikai nyilatkozataiból, valamint a 2022 októberében felvásárolt közösségi médiavállalat, a Twitter vezérigazgatójaként végzett új munkájából eredő esetleges visszahatásokkal szemben. Musk válaszában a Twittert mint az ügyfelekkel való kapcsolattartás nagyszerű módját népszerűsítette:

„127 millió követőm van. És ez továbbra is gyorsan növekszik. Ez azt sugallja, hogy meglehetősen népszerű vagyok. Lehet, hogy nem vagyok népszerű egyesek körében. [Talán az egyik leginteraktívabb fiókom van a világon, a közösségi média fiókok közül, a Twitteren biztosan, és ez még a felvásárlás előtt volt. A Twitter tehát hihetetlenül hatékony eszköz a Tesla iránti kereslet növelésében. És én tényleg arra bátorítom a vállalatokat, legyen szó bármilyen autóipari vagy más jellegű cégről, hogy használják jobban a Twittert, informatív és szórakoztató módon, ez segíteni fog az eladások növelésében, ahogyan a Tesla esetében is történt.”.

Forrás: cnbc.com