Jó úton halad a BMW: Rekordszámú negyedéves értékesítés
A BMW csütörtökön tette közzé, hogy 2021 első negyedévében eladásaik 33.5%-kal emelkedtek. Összesen 636 606 darab járművet értékesített a BMW-csoport, ami rekord magasnak számít. A január-március közötti időszakban a csoport növelte az eladásait a világ összes fontosabb piacán. A BMW-csoportba tartozó összes márka eladási száma növekedett.
„Az év első negyedévében minden eddiginél több járművet adtunk el. Az eladásainkat az elektromos járművek iránti magas kereslet nagymértékben növelte. Az elmúlt három hónapban megdupláztuk az elektromos járműveink eladásainak számát. Jó úton haladunk afelé, hogy az év végéig több mint 100 ezer teljesen elektromos járművet értékesítsünk.” -jelentette ki Pieter Nota, a BMW-csoport igazgatósági tagja. A BMW kiemelte, hogy a 636 606 darab eladott járműből 70 207 darab Plug-in hibrid vagy teljesen elektromos jármű volt.
A BMW-csoport tagjai így teljesítettek:
A BMW 560 543 autót adott el az első negyedévben, ami +36.2 százalékkal magasabb, mint az egy évvel korábbi szám. A sikeres negyedéves értékesítés egyik kulcsa a nagy népszerűségnek örvendő X-modellek. 246 068 darabok adtak el az X-modellekből, +36.5%-kal többet, mint korábban. A ráncfelvarrott 3-as és 5-ös széria is kifejezetten kapós volt. 43.6 és 43 százalékkal többet adtak el belőlük, mint egy évvel korábban.
A BMW M GmbH a sikeres 2020 után, az első negyedévben is jól teljesített. Az eladások 21%-kal 37 896-ra emelkedtek. A legnépszerűbb modellek az X5 M, az X6 M és az M 440i voltak. A BMW M modellek az erő és dinamizmus iránt érzett szenvedélyből születtek meg.
A Rolls-Royce Motor Cars 116 éves történelmének legjobb negyedévét zárta. A luxus szegmens csúcsán álló Rolls-Royce-ból 1380 darabot adtak el, ami 61.8%-kos növekedés. Nagy volt a kereslet az összes modell iránt, de különösen magas volt az új Ghost és a Cullinan iránti érdeklődés. A megrendelések már most kiterjednek 2021 második felére. A RR optimista az év hátralévő részére.
2021 első negyedévében összesen 74 683 darab MINI-t értékesítettek. Ez 16.2 százalékos növekedés tavalyhoz képest. Az eladott MINI-k közel 15%-a volt elektromos, ami a tavaly évinek a duplája.
A BMW Motorrad értékesítései 22.5 százalékkal nőttek, 42 592 darabra.
A BMW növelte az eladásait a világ összes fontosabb piacán.
Kínában a BMW-csoport minden idők legjobb első negyedévéről számolt be. Az idei első negyedéves eladások száma meghaladta a koronavírus előtti, 2019-es eladási számokat is. Dél Korea is fontos része az ázsiai piacnak. Dél Koreában 42.8%-kal nőtt az értékesítés 2020 első negyedévéhez képest.
Az Egyesült Államokban a BMW és a MINI eladásai 20,1 százalékkal növekedtek az idei év első három hónapjában. Összesen 77 718 járművet szállítottak le az ügyfeleknek.
Európában a koronavírus-járvány negatív hatásának ellenére is a BMW és a MINI együttes, teljes értékesítése 8,3%-kal 238 761 darabra nőtt.