Javítani készül bevételarányos jövedelmezőségén a Volkswagen
A Volkswagen autógyártó konszern 2026-ig tízmilliárd euróval készül növelni a VW márka üzemi eredményét a bevételarányos jövedelmezőség 6,5 százalékra emelése mellett – jelentette be szerdán Thomas Schäfer márkaigazgató a wolfsburgi központi telephelyen tartott üzemi gyűlésen.
„Nagyszabású közös erőfeszítést készülünk tenni a gyártás új, szilárdabb alapokra helyezésére a márka jövőbeni pozíciója megerősítése érdekében” – jelentette ki Schäfer. A program fontosabb pontjait a munkavállalók képviselőivel egyeztetve októberig tervezi véglegesíteni a konszern. A VW márka új célkitűzései részét képezik a konszern új, felülvizsgált stratégiájának, amelyet Oliver Blume vezérigazgató június 21-én mutat be. A terv a konszern márkái közötti szorosabb együttműködés szinergiahatását felhasználva kívánja növelni Európa legnagyobb autógyártó vállalatának jövedelmezőségét.
Az elmúlt két évben a Volkswagen alapmárkája, a VW három százalék körüli bevételarányos jövedelmezőséget ért el. A nehéz piaci környezetre való tekintettel a wolfsburgi vállalat több forrást akar beruházásokra és a munkahelyek biztosítására előteremteni. Schäfer minden üzletágban hatékonyabbá, gyorsabbá és erősebbé akarja tenni a VW márkát. Egyebek között az adminisztratív folyamatok ésszerűsítésével, a gyártás hatékonyabbá tételével, a modellkínálat racionalizálásával és a felszereltségi változatok csökkentésével. A kis volumenű modelleket pedig ki fogják futtatni. Az ID.7 elektromos autót például jóval kevesebb konfigurációs lehetőséggel kínálják, mint az azonos „súlycsoportba” tartozó belsőégésű motorral szerelt modellt, a 7-es Golfot. A jövedelmezőség és a piaci reakcióidő javítását célzó racionalizálási terv magában foglalja az üzemi kapacitás kihasználtságának globális szintű optimalizálását is.