2025 szeptember 25

Drágul a használtautó-piac – Az átlagár 5,5 millió forintra nőtt

Augusztusban 5,5 millió forintra emelkedett a használtautók átlagos kínálati ára Magyarországon. A piac szerkezete átalakulóban van. A drágább kategóriák aránya növekedett, az elektromos és hibrid autók is egyre nagyobb arányban jelennek meg az eladók kínálatában.

Emelkedett a használtautók átlagos kínálati ára Magyarországon. Forrás: Unsplah (illusztráció)

Tovább drágultak a használt autók Magyarországon és nőtt az elektromosok gépjárművek aránya

Idén augusztusban a magyar használtautó-piac átlagos kínálati ára 5,5 millió forintra emelkedett, ami 200 ezer forinttal haladja meg az egy évvel korábbi, 2024 augusztusában mért 5,3 millió forintos szintet. Az autók közel 90 százalékát 10 millió forint alatt kínálták, de nőtt a 5–10 milliós és 10 millió forint feletti árkategóriák aránya is – derült ki a Használtautó.hu és a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) közös jelentéséből, pontosabb képet adjon a magyarországi használtautó-kínálat és kereslet jellemzőiről, alakulásáról.

Az áraknál erősödnek a közép- és felső kategóriák

A hirdetések közel 90 százaléka 10 millió forint alatti értékben jelent meg, ugyanakkor a magasabb árkategóriák aránya nőtt. A hirdetések 39,3 százaléka 2,5 millió forint alatti, 26,6 százaléka 2,5–5 millió forint közötti, 21 százaléka 5–10 millió forint közötti, míg 13,1 százaléka 10 millió forint feletti áron kínált autót mutatott. Éves összevetésben a legolcsóbb kategória aránya csökkent, míg minden magasabb kategóriában enyhe növekedés történt. Ez azt jelzi, hogy a kínálat fokozatosan tolódik a drágább járművek felé.

Hajtástípusoknál egyre több elektromos és hibrid

A kínálat fele benzinmotoros autóból állt, míg a dízelek 40,8 százalékot képviseltek. Bár kisebb arányt tesznek ki, az alternatív hajtású autók dinamikusan bővülnek: az elektromos modellek 5,3 százalékos, a hibridek 3,9 százalékos részesedést értek el. Az elektromos kínálat éves szinten 35 százalékkal bővült, ami a legnagyobb növekedés az összes hajtástípus közül.

Életkor és futásteljesítmény számít

A benzines autók életkora átlagosan 14,1 évesek, a dízelek pedig 12,4 évesek. A használati szokásokban azonban nagy különbség látszik: a dízelek átlagosan 222 ezer kilométert futottak, szemben a benzinesek 156 ezer kilométerével – vagyis több mint 40 százalékkal többet. Ez tükrözi, hogy a dízel autókat jellemzően hosszabb utakra és intenzívebb használatra veszik igénybe.

Márkák rangsora és az értékvesztés

A leggyakrabban hirdetett márkák élén változatlanul a Volkswagen és a BMW áll, a harmadik helyre viszont felzárkózott a Ford, megelőzte az Opelt. A 10 leggyakoribb márka között a Kia modelljei a legfiatalabbak, átlagosan 9,3 évesek, míg az Opel autói a legidősebbek, átlagosan 13,8 évvel.

Az elemzés külön megemlíti az egyes autótípusok értékvesztését is. A benzines autók évente átlagosan 6,9 százalékot, a dízelek 7,9 százalékot veszítenek az értékükből. Az elektromosok modellek pedig 8 százalékkal érnek kevesebbet a használt piacon. A hibridek tartják a legjobban a használt piacon az árukat és 6,1 százalékot veszítenek értékükből.

További értékcsökkenés minden ezer kilométer megtétele esetén van a használt autópiacon és közel 0,2 százalékos árcsökkenést eredményez.

Piaci trendek

A friss adatok alapján egyértelmű, hogy a hazai használtautó-piac árakban emelkedő pályán van, miközben a vásárlók körében egyre nagyobb teret nyernek az elektromos és hibrid modellek. Bár a kínálat döntő része még mindig belső égésű motoros jármű, az alternatív hajtású autók térnyerése hosszú távon átrendezheti a piacot.

Jelen írás kizárólag tájékoztatási célt szolgál. A cikkben megjelenő információk nyilvános és mindenki számára elérhető adatok alapján kerültek felhasználásra.

Címlapkép forrása: Unsplash 

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.