BMW 2024 -Elektromos szárnyalás a visszaesés közepette
A német csúcskategóriás autógyártók 2024-ben itthon és Kínában is vereséget szenvedtek az eladási volumenadatok szerint. A tehetősebb fogyasztók visszafogták a vásárlást, a bizonytalan gazdaság és a vártnál lassabb elektromos járművek értékesítése visszaeséseket okozott a vállalatcsoportnál – számolt be a Reuters a BMW eladásairól.
A BMW hétfőn 2,3 százalékos visszaesésről számolt be BMW márkájának teljes járműértékesítésében,
A BMW autógyár 2024-ben összesen 2,45 millió járművet szállított ki világszerte, ami 4 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest. A fő márkájuk, a BMW, 2,20 millió járműt értékesített, 2,3 százalékkal kevesebbet, mint 2023-ban.
Kínában és Németországban azonban a BMW 13,4, illetve 5,3 százalékos zuhanást ért el, míg a Mercedes eladásai 7, illetve 9 százalékkal estek vissza. Az Audi eladásai Kínában 11 százalékkal, Németországban 21 százalékkal estek vissza.
Elektromos járművek megjelenése – Fény az alagút végén
Németországban az autókereslet továbbra is jóval a járvány előtti szint alatt marad, tavaly körülbelül 2,8 millió autót adtak el – körülbelül 1 százalékkal kevesebbet, mint 2023-ban, és egynegyedével kevesebbet, mint 2019-ben.
A német autóipari hatóság adatai szerint az országban az akkumulátor-elektromos eladások negyedével csökkentek 2023-hoz képest, míg a hibrideladások 12 százalékkal 950 000 körülire emelkedtek.
A BMW kizárólag elektromos hajtású eladásai globálisan megdöntötték a trendet, 13,5 százalékkal, mintegy 430 000-re emelkedtek.
Jochen Goller, a BMW AG igazgatótanácsának tagja, kiemelte, hogy a csoport képes volt fenntartani a BEV-modellek iránti kereslet növekedését az európai piacokon, és további bővülést várnak 2025-ben a termékkínálatuk erősítésével.
A modellek eladásainak részletei
Az MGmbh az M-sorozatú modellekből 206 ezret értékesített, 2,1 százalékos növekedéssel. A Mini 245 ezres eladása 17,1 százalékos csökkenést mutatott. A Rolls-Royce luxusmárkából 5712 darabot értékesítettek. Ez a szám 0,6 százalékos csökkenést jelent. A motorkerékpárok viszont megtartották a növekedésüket, 210 ezer talált gazdára, ami 0,6 százalékos emelkedést jelent.
Regionális piacok
Európában az eladások 0,6 százalékkal nőttek, 947 ezer járművet adtak el, de Németországban 5,3 százalékkal csökkent az értékesítés.
Ázsiában az értékesítés 10,2 százalékkal esett vissza, Kínában pedig 13,4 százalékkal kevesebb, összesen 714 ezer jármű talált gazdára.
Az amerikai kontinensen 0,2 százalékkal nőtt az értékesítés, elérve a 481 ezres darabszámot. Az USA-ban 0,5 százalékos növekedést regisztráltak, 397 ezer darab eladással.
A versenytársak helyzete
A BMW hétfőn 2,3 százalékos visszaesésről számolt be BMW márkájának teljes járműértékesítésében, szemben a Mercedes-Benz Cars 4 százalékkal kevesebb járművet értékesített, beleértve a furgonokat is. Ez a mennyiség összesen 2,39 jármű volt. A Porsche eladásai 3 százalékkal csökkentek. Összesen 311 ezer járművet adtak el 2024-ben. A Volkswagen, Audi esetében pedig 12 százalékos visszaeséssel 1,67 millió gépjármú eladásáról számolhatnak be.
Összességében látható, hogy a BMW csoport eladásai csökkenést mutattak, ugyanakkor az elektromos hajtásláncú modellek növekvő kereslete optimizmusra ad okot. A 2025-ös évre a cég erős termékkínálatára és az elektromos járművek piacán történő további bővülésre épít.
Címlapkép forrása: Shutterstock