Brutális visszaesés -Miért estek a Porsche eladásai Kínában?
Vegyes eredménnyel zárta az évet a Porsche. A kínai piacon az eladások drasztikusan visszaestek, miközben más régiókban, mint például Németországban, növekedett a luxusautó értékesítése.
Drasztikus visszaesés világszerte
A Porsche, a Volkswagen-csoport luxusautó-gyártója, 2024-ben 3%-os csökkenést könyvelhetett el globális értékesítési adataiban, így összesen 310 700 járművet adott el világszerte- olvasható a Reuters oldalán.
Regionális különbségek
Az öt globális régió közül négyben, köztük Németországban, az eladások növekedést mutattak.
-
Kína:
-
Az eladások 28%-kal estek vissza.
-
A Porsche ezt a régió folyamatos gazdasági kihívásaival magyarázta.
-
2024-ben 56 887 járművet adtak el Kínában, szemben a 2023-as 79 283-mal.
-
A kínai fogyasztók vonakodása luxuscikkekre költeni az ingatlanválság és a gazdasági lassulás miatt jelentősen befolyásolta az eladásokat.
-
Mire számíthat a Porsche idei évben
Detlev von Platen, a Porsche értékesítéséért felelős igazgatósági tagja kijelentette, hogy az idei év jelentős kihívásokat hozhat a bizonytalan gazdasági és geopolitikai környezet miatt. „Összességében rendkívül robusztusnak bizonyultunk egy kihívásokkal teli piaci környezetben 2024-ben” – mondta.
Kínai kereskedelmi hálózat visszafogása
A Porsche októberben bejelentette, hogy csökkenti kínai kereskedési hálózatát a gyenge kereslet miatt, amely tükrözi a piacon fennálló kihívásokat.
A Porsche globális eladásainak csökkenése a kínai piac jelentős visszaesésére vezethető vissza, miközben más régiók, mint például Németország, növekedést mutattak. Az értékesítési eredményeket a geopolitikai és gazdasági bizonytalanság is jelentősen befolyásolta.