2025 január 13

Brutális visszaesés -Miért estek a Porsche eladásai Kínában?

 

Vegyes eredménnyel zárta az évet a Porsche. A kínai piacon az eladások drasztikusan visszaestek, miközben más régiókban, mint például Németországban, növekedett a luxusautó értékesítése. 

Jelentősen, sőt drasztikusan visszaestek a Porsche eladások Kínában. Fotó: Shutterstock

Drasztikus visszaesés világszerte

A Porsche, a Volkswagen-csoport luxusautó-gyártója, 2024-ben 3%-os csökkenést könyvelhetett el globális értékesítési adataiban, így összesen 310 700 járművet adott el világszerte- olvasható a Reuters oldalán.

Regionális különbségek

Az öt globális régió közül négyben, köztük Németországban, az eladások növekedést mutattak.

  • Kína:

    • Az eladások 28%-kal estek vissza.

    • A Porsche ezt a régió folyamatos gazdasági kihívásaival magyarázta.

    • 2024-ben 56 887 járművet adtak el Kínában, szemben a 2023-as 79 283-mal.

    • A kínai fogyasztók vonakodása luxuscikkekre költeni az ingatlanválság és a gazdasági lassulás miatt jelentősen befolyásolta az eladásokat.

Mire számíthat a Porsche  idei évben

Detlev von Platen, a Porsche értékesítéséért felelős igazgatósági tagja kijelentette, hogy az idei év jelentős kihívásokat hozhat a bizonytalan gazdasági és geopolitikai környezet miatt. „Összességében rendkívül robusztusnak bizonyultunk egy kihívásokkal teli piaci környezetben 2024-ben” – mondta.

Kínai kereskedelmi hálózat visszafogása

A Porsche októberben bejelentette, hogy csökkenti kínai kereskedési hálózatát a gyenge kereslet miatt, amely tükrözi a piacon fennálló kihívásokat.

A Porsche globális eladásainak csökkenése a kínai piac jelentős visszaesésére vezethető vissza, miközben más régiók, mint például Németország, növekedést mutattak. Az értékesítési eredményeket a geopolitikai és gazdasági bizonytalanság is jelentősen befolyásolta.

Címlapkép forrása: Shutterstock