Berobbanhatnak a Nio autók Európába
A kínai elektromos járműgyártó, a Nio az értékesítés növelésének felgyorsítása érdekében kereskedői hálózat kiépítését fontolgatja Európában.
A Nio európai hódítása 2021-ben indult el Norvégiában, majd tavaly októberben belépett Németországba, Hollandiába, Svédországba és Dániába az autógyár. Lehetővé téve az ügyfeleknek, hogy közvetlenül az üzleteikből vásároljanak. Vagy béreljék az autókat akár egy hónapra is. A vállalat megkezdte a kereskedők összeírását a kulcsfontosságú európai piacokon. A Nio elnöke korábban jelezte , hogy nem elégedett az európai eladásokkal – emlékeztetett a Reuters hírügynökség.
Ez a lépés azzal függ össze, hogy a kínai elektromos járműgyártók, köztük az Xpeng (9868.HK), a Zeekr és a BYD (002594.SZ), agresszívan próbálnak terjeszkedni Európában, ahol autóikat magasabb áron értékesíthetik, mint a telített hazai piacukon. A Nio rájött, hogy Európának megvannak a maga „sajátosságai”, ezért a vállalat egyszerre több európai országban tervez a terjeszkedni. A Linkedin bejegyzései szerint a cég Franciaországban, Olaszországban, Magyarországon, Svájcban és Ausztriában vett fel munkatársakat. Egy másik forrás szerint az Európában értékesített Nio márkájú autók és a -„Firefly” projekt – új, megfizethetőbb elektromosjármű-márka értékesítésére kereskedők után kutatnak. a vállalat ez utóbbit 2025-től tervezi Európába exportálni
A Nio közölte, hogy nem változtattak a márka európai marketing- és értékesítési módszerein, elkötelezettek a közvetlen értékesítési hálózat kiépítése mellett. A Firefly projektben kiértékelik a legideálisabb értékesítési modellt Európára szabva. „A helyi piacnak és a márka fejlesztési igényeinek leginkább megfelelő modellt fogjuk kiválasztani” – áll a Nio közleményében.