2025 november 27
Bajban a Range Rover? – Több mint 120 ezer autót érint a  visszahívás

Bajban a Range Rover? – Több mint 120 ezer autót érint a visszahívás

Több mint 120 ezer Range Rovert és Range Rover Sportot hív vissza a Jaguar Land Rover, miután kiderült a 2014–2017-es modellek futóművében repedések alakulhatnak ki. A hibát eddig nem kötötték balesethez, de a gyártó megelőzésként ingyenes javítást kínál.

Több mint 120 ezer Range Rover Sport modellt kellette visszahívni hiba miatt. Forrás: Unsplash (illusztráció)

Biztonsági kockázat miatt visszahívja Range Rover és Sport modelleit a JLR

A Jaguar Land Rover (JLR) önkéntes biztonsági visszahívást indított a 2014–2017 között gyártott Range Rover (L405) és Range Rover Sport (L494) modellek esetében az USA-ban, Kanadában és az Egyesült Királyságban — közölte a gyártó.

A döntést egy potenciálisan veszélyes hibára alapozzák. A járművek elülső futóművében található felső kormánycsukló  repedés veszélye miatt, ami extrém esetben a kormányzott kar leszakadásához vezethet, és ezzel jelentősen növeli a balesetveszély – számolt be a visszahívásról az NHTSA

Több mint 120 000 jármű érintett

A titkosított adatok alapján mintegy 121 500 SUV-t érint a visszahívás – ebből 54 720 Range Rover, és 66 789 Range Rover Sport modellek számítanak érintettnek az észak-amerikai piacon. Az NHTSA (USA) eljárása ősszel frissült, és a mostani hullám már jóval nagyobb, mint a 2024-ben futó, közel 17 000 járművet érintő kampány.

A biztonsági rendszer állítólag hibátlan, de a kockázat továbbra is fennáll

A NHTSA megerősítette, jelenleg nincs ismert baleset vagy sérülés, ami a hibához köthető lenne. Ennek ellenére a JLR, az ügyet biztonságot prioritásként kezeli.

A márkaszervizek díjmentesen inspectálják a futóművet, és két opció áll rendelkezésre. Amennyiben repedést találnak, azonnal kicserélik a csuklót. De ha nem találnak hibát, viszont a kockázat fennáll, egy megerősítő rögzítő konzolt szerelnek fel.

A NHTSA jármű visszahívást nyáron már egy előzetes kivizsgálás előzte meg a Reuters szerint. Akkor mintegy 91 856 Range Rover Sport járművet hívtak vissza. Felhasználói bejelentések alapján strukturális repedések merültek fel a kormánycsuklókban. A járműtulajdonosok fórumokon is beszámoltak hasonló esetekről, ezzel jelezve, hogy a probléma nem lokális, hanem rendszerszintű lehet.

A vizsgálatok és a gyors reagálás azt mutatja, hogy a gyártó igyekszik megelőzni a potenciális baleseteket, még térségfüggetlen bizonyítékok hiánya esetén is.

Címlapkép forrása: Unsplash (illusztráció)

Oszlányi Gyöngyvér

Oszlányi Gyöngyvér

Oszlányi Gyöngyvér a Tőzsdefórum vezető szerkesztő-újságírója, ahol gazdasági témájú cikkeket ír, hírszerkesztéssel és címlapszerkesztéssel is foglalkozik. Korábban a Médiaworksnél dolgozott újságíróként, és megfordult a Világgazdaság, Magyar Nemzet, Bors, Ripost vagy Metropol oldalain. Tapasztalata kiterjed a gazdasági, kulturális, valamint közösségi hírek szerkesztésére, és szoros kapcsolatban áll a napi gazdasági eseményekkel.Fotósként rendszeresen jelentek meg a sajtóban képei. Rendszeresen vett részt sajtóeseményeken, ahol interjúkat, tudósításokat és beszámolókat készített, sőt videós anyagokat is forgatott, amelyek több milliós nézettséget értek el. Pályafutását művészeti menedzseri és újságírói diplomával kezdte, majd a József Attila Tudományegyetemen szerzett kommunikáció szakos diplomát. Két évig műsorvezetőként dolgozott filmes témájú podcasteken. Újságírói munkája előtt marketingmenedzserként dolgozott nemzetközi reklámügynökségeknél, ahol sikeres reklámkampányokat szervezett és PR területen szerzett tapasztalatokat. Ezen kívül dizájnerként és kulturális menedzserként is több projektben vett rész sikeresen. Gyöngyvér fiatal korában táncművészként dolgozott nemzetközi filmekben szerepelt és modern darabokban működött közre.

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.