Az európai autóipar kihívásokkal küzd az elektromos járművek teljes átállása során
Az európai autóipar gigantikus átalakulás előtt áll, amelyet számos kihívás és bizonytalanság kísér. A legfrissebb jelentések szerint a Volvo Cars bejelentette, hogy felhagyott ambiciózus tervével, amely szerint 2030-ra kizárólag elektromos járműveket kívánt értékesíteni. A svéd autógyártó a változó piaci körülményekre hivatkozva „pragmatikus és rugalmas” hozzáállást írt elő.
A Volvo és a piac kihívásai
A Volvo most már azt tűzte ki célul, hogy 2030-ra az autóeladások 90-100%-a teljesen elektromos vagy plug-in hibrid modellekből álljon. Az új terv szerint legfeljebb 10% lehet enyhe hibridekből. A Volvo beismeri, hogy a piacon tapasztalható változások és a szükséges infrastruktúra lassú fejlődése miatt alkalmazkodniuk kell.
További késések az iparban
A Volkswagen és más autógyártók, például a Ford és a Mercedes-Benz Group, szintén bejelentették, hogy késleltetik a belső égésű motorok fokozatos eltávolítását célzó terveiket. Tim Urquhart, az S&P Global Mobility vezető autóipari elemzője szerint számos gyártó kezd visszatérni a belső égésű motorokba való befektetésekhez, mivel rájöttek, hogy ha nem folytatják az ilyen technológiák fejlesztését, versenyképtelenné válhatnak.
Az EU és a gyártók közötti feszültség
Urquhart megjegyezte, hogy a kulcsfontosságú piacokon a kormányok intézkedéseket hoztak az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) vásárlásának ösztönzésére, amit „növekvő problémának” nevezett. Az Egyesült Királyság például olyan kötelezettséget vezetett be, amely előírja, hogy az új autók 22%-ának nulla kibocsátású járműnek kell lennie 2024-ben, és ez a szám évente növekszik, amíg el nem éri a 100%-ot 2035-re.
Az ipari „kollektív túlzott lelkesedés”
A Volvo friss bejelentésében hangsúlyozta, hogy a töltőinfrastruktúra lassú kiépítése, a kormányzati ösztönzők visszavonása és a legújabb tarifák miatt a helyzet bizonytalanabbá vált. Az autógyártó szerint a kormányzati politikák stabilizálására van szükség a fosszilis tüzelőanyagoktól való átállás támogatásához.
Az ipar jövője
Rico Luman, az ING holland bank közlekedési és logisztikai szektori szakértője szerint a változások ellenére az autógyártók tisztában vannak az elektromos járművek fontosságával. Luman úgy véli, hogy az ipari átállás „nem lineáris utazás”, sok bizonytalansággal, de a gyártók számára továbbra is alapvető cél marad a hosszú távú piaci pozíciók biztosítása.
A következő években az európai autóipar számára kulcsfontosságú lesz megtalálni a megfelelő egyensúlyt az elektromos járművek fejlesztése és a hagyományos technológiák fenntartása között, miközben alkalmazkodik a folyamatosan változó piaci feltételekhez.