2025 január 08

A használt autók hódítanak Magyarországon: a vásárlók kétharmada idősebb járművet keres

A magyarországi autóvásárlók kétharmada inkább használt autót vásárolna – derült ki a Das WeltAuto online reprezentatív felméréséből, amelynek eredményeit kedden közölték. Az adatok szerint az érdeklődők jelentős része 6 évesnél idősebb járműben gondolkodik, ami összhangban áll a jelenlegi piaci trendekkel.

Az autóvásárlási tervek háttere

A felmérésben résztvevő, autóvásárlást tervező magánszemélyek közül 38,1% 6-10 éves használt autót venne, míg 23,6% ennél is régebbi, 16 évnél idősebb járművet tart elképzelhetőnek. A válaszadók 19,4%-a ugyanakkor 5 évesnél fiatalabb gépjárművet keres. A potenciális vásárlók átlagosan 12 éves autók beszerzését célozzák meg, ami kedvezőbb a magyar gépjárműállomány 15,6 éves átlagéletkoránál.

Vásárlási szokások és költségkeret

Az üzemanyag-típusok közül a benzines autók továbbra is a legnépszerűbbek, a válaszadók 61,7%-a részesíti előnyben. A dízeles autók iránti kereslet 44,9%-os, míg az elektromos és hibrid meghajtású járművek még kevésbé népszerűek.

A költségkeret tekintetében a vásárlók közel 30%-a hajlandó 3 millió forintnál többet költeni, míg a 2-3 millió forintos árkategória is kiemelkedően keresett. A vásárlók többsége elsősorban magánszemélytől vásárolna autót, de kétharmaduk a kereskedéseket is potenciális beszerzési forrásként tartja számon.

Fő kockázatok és aggályok

A kutatás rávilágított a vásárlással kapcsolatos legnagyobb félelmekre is. A potenciális vevők elsősorban attól tartanak, hogy nem megfelelő műszaki állapotú idősebb autót vásárolnak, amelynek eltitkolt hibái vannak, vagy hogy az autó törött volt, esetleg visszatekerték a kilométeróráját. Az adásvételi szerződés zavaros pontjai és a garanciális feltételek megtévesztő volta szintén kockázati tényezők.

A Das WeltAuto tevékenysége

A Das WeltAuto, amely a Porsche Hungaria használtautó-üzletágához tartozik, 2024-ben összesen 6500 járművet értékesített, 10%-kal többet, mint az előző évben. Az országos hálózattal rendelkező vállalat a Volkswagen konszern  használtautó-értékesítésére specializálódott, és 29 márkakereskedéssel áll az ügyfelek rendelkezésére.

Az autóvásárlási tervek növekvő száma és a bizalom helyreállása kedvező kilátásokat jelez az elkövetkező évekre a magyar használtautó-piacon.

Címlapkép forrása: Shutterstock