2025 július 06

A BMW szárnyal Magyarországon – Rekordszámú prémiumautót adtak el, robbant az elektromos szegmens is

Tovább száguld a BMW a magyar újautó-piacon. 2025 első felében közel 19 százalékkal növelte eladásait, miközben az elektromos modellek iránti kereslet is új csúcsra futott. A prémium márka nemcsak a piacon erősít, hanem a debreceni gyárban is komolyan fejleszt. Ősszel pedig érkezik az új iX3, már hazai gyártásból.

A BMW növelte eladásait az idei év első felében. Forrás: BMW

A BMW élre tört az új autók eladásában Magyarországon is

Tovább erősítette piacvezető pozícióját a BMW a magyarországi prémiumautó-piacon. Az idei év első hat hónapjában 18,8 százalékkal növelték eladásaikat, így 3 286 új BMW került forgalomba hazánkban – közölte a BMW Group Magyarország. A márka ezzel továbbra is első helyen áll a prémium szegmensben – olvasható az eladások eredményéről szóló hír az autóvállalat közleményében.

Elektromos áttörés és technológiai sokszínűség

A német autóvállalat idei növekedésének kulcsa a sokoldalú és technológiailag nyitott modellpaletta, amely minden meghajtást lefed. Jól alakította a portfólióját és elektromos, plug-in hibrid és belsőégésű autók is megtalálhatók a kínálatban. A tisztán elektromos meghajtású modellek (BEV) szegmensében is erős évet zárt a márka. Idei évben 503 darab teljesen elektromos BMW talált gazdára, amely több mint 15 százalékos arányt jelent a márka teljes eladásaiban.

Ezzel a BMW a magyar elektromos autópiac harmadik legnépszerűbb márkája lett az első fél évben. Az összesített hazai elektromos autóeladás 5 222 darabra nőtt. Ez 12,2 százalékos emelkedést jelent a tavalyi évhez képest.

Debreceni gyártással új korszak kezdődött

Az autóscég jövője szorosan összefonódik a Magyarországon épülő debreceni gyárral is, ahol 2025-től gyártják majd a márka új korszakát nyitó Neue Klasse modelleket. Az első ilyen autó, az új BMW iX3, szeptemberben debütál a müncheni IAA szakkiállításon.

A Neue Klasse modellek határozzák meg a BMW következő évtizedének irányát – hangsúlyozta Gombos Zoltán, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója.

A MINI eladásai is növekedtek. Forrás: MINI

MINI megújult és már tarol

A vállalat másik márkája, a MINI is látványos eredményt ért el. Az új modellcsalád tagjaiból 399 darabot értékesítettek az év első felében, ami 87 százalékos növekedést jelent 2024-hez képest. A vásárlók pozitívan fogadták a teljesen megújult, modern és karakteres modelleket.

Magyar újautó piacán mérsékelt bővülés látható

Az új személyautók hazai piaca 2025 első fél évében 4,3 százalékkal bővült. 65 098 darab új autót helyeztek forgalomba – derült ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adataiból. Ezen belül a BMW továbbra is a prémium kategória vezető márkája.

Címlapkép forrása: BMW

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.