12 év után véget ért a Volkswagen Up gyártása
A városi kisautó 12 év után távozik a Volkswagen modellpalettájáról, ezzel jelenleg a Polo a márka legkisebb modellje.
12 év után hivatalosan is véget ért a Volkswagen Up modell gyártása, a városi kisautó távozását követően a Polo marad a német autógyártó kínálatának legkisebb modellje. Az Autocar értesülése szerint a VW-csoport pozsonyi gyárában elkészült az utolsó VW Up modell. A városi kisautó egyelőre még továbbra is megvásárolható a márkakereskedők meglévő készleteiből.
Az Up először 2011-ben lépett piacra a Volkswagen Fox utódjaként. Megjelenésekor az egyik legolcsóbb autó volt a piacon, 10 ezer euró alatti listaárával. Az évek során az autó listaára közel duplájára nőtt.
A 12 éves gyártás során többféle hajtásláncot is kínáltak a modellhez. A bevezetéskor 1.0 literes, háromhengeres benzinmotorral lehetett hazavinni, amely 59 vagy 74 lóerős teljesítményű volt. A 2016-os ráncfelvarrás nagyobb teljesítményt hozott, bevezetésre került a 89 lóerős turbófeltöltős változat. Az elektromos Volkswagen e-Up 2014-ben mutatkozott be 18.7 kWh-s akkumulátorral és állítólag 260 kilométeres hatótávolsággal. A nagyobb, 32.2 kWh-s akkumulátort 2019-től kínálták.
Az aprócska Up gyártásnak leállításáról szóló döntés kilenc hónappal azután született, hogy a Volkswagen Up GTI-t kivonták a forgalomból. A GTI 2018-ban érkezett 113 lóerővel, sportosabb kialakítással és hatfokozatú kézi váltóval. A Volkswagen azt állította, hogy ez csak egy átmeneti döntés volt, mivel a kereslet meghaladta a kínálatot, de végül az Up GTI soha nem került újra forgalomba.
Az Up helyét valószínűleg az ID 1 néven érkező „ultrakompakt elektromos városi autó” veszi át, amely 5 éven belül érkezik a márkakereskedésekbe. Az ára várhatóan 20 ezer euró környékén alakul.
Forrás: Autocar
Borítókép forrása: www.shutterstock.com