2025 május 21

A Siemens is nyer a magyar vasútfejlesztésen

A mintegy 60 millió euró értékű, uniós források felhasználásával megvalósuló beruházást a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által kiírt közbeszerzési pályázaton nyerte el a Siemens – ismertették a közleményben.

A megrendelés keretében a Siemens vasút-automatizálási divíziója mintegy 200 vágánykilométert szerel fel ETCS 2-es szintű Trainguard 200 automatikus biztosítóberendezésekkel három szakaszon, így a Ferencvárost és Gyomát összekötő vonal két szakaszát – a Monortól Szajolig, illetve Szajoltól Gyomáig -, valamint a Ferencváros-Székesfehérvár vonalat.

A három szakaszt várhatóan 2015 végén adják át. A vasúti biztosítórendszerek a személy- és tehervonatok biztonságos közlekedését teszik lehetővé. Jelenleg több mint 14 különböző biztosítórendszer van használatban Európa-szerte, ezek azonban egymással nem kompatibilisek. Az Európai Unió ezért előírja az európai vasúttársaságok számára, hogy vonalaikon Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszert (ETCS) telepítsenek.

A rendszer állandó lehetőséget teremt a vágány és a vonat közti információcserére, így a vonatvezető az utasításokat közvetlenül a vezetőfülkében elhelyezett kijelzőn kapja, tehát a nyílt pályán nincs szükség jelzőkre.

A budapesti székhelyű Siemens Zrt. a Siemens AG általános magyarországi képviseletét látja el az ipar, infrastruktúra és városok, energia és egészségügy ágazatban. A Siemens Zrt., valamint a csoporthoz tartozó termelő, szolgáltató és kereskedelmi tevékenységet végző Siemens leányvállalatok a 2013. szeptember 30-ával zárult üzleti évben együttesen több mint 2000 munkatársat foglalkoztattak, és több mint 90 milliárd forintos árbevételt értek el.