2024 november 03

3000 milliárd dollár kap szárnyakat

A lap hétfői előrejelzésében azzal számol, hogy a következő húsz évben éves szinten 4,7 százalékos utas-, valamint 4 százalékos áruforgalom-bővülés lesz, ennek kiszolgálásához pedig mintegy 44 ezer új repülőgépre van szükség. Ezek 65 százaléka keskenytörzsű, 48 százaléka pedig szélestörzsű gép lehet.

Továbbra is többszáz férőhely lesz

A keskenytörzsű modellek tekintetében a Flightglobal előrejelzése szerint a legnagyobb részt, 60 százalékot a 150 székes konfigurációk tehetik ki, ugyanakkor emelkedni fog a 200 székes verziók aránya.

A szélestörzsűeknél a jelenleg is legnépszerűbb, 300 székes variánsok maradnak az érdeklődés fő középpontjában: az átadott nagy gépek 40 százaléka tartozhat ebbe a csoportba.

Számításaik szerint az újonnan átvett gépek kevesebb, mint felét szánják a régi gépek cseréjére, a többi a növekedő utasforgalmat és hálózatot fedi le.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

Cserék és átkategorizálások

Ezek mellett az előrejelzések azt mutatják, hogy a jelenleg forgalomban lévő gépek 74 százalékát, 18 ezer gépet cserélnek le 2036-ig, 2100-at pedig áruszállítóvá konvertálnak. Ezzel a szolgálatban lévő flotta mérete a maihoz képest 81 százalékkal 51 200 gépre bővül.

A legnagyobb felvevőpiac Ázsia-Óceánia lesz, ahova az új gépek 40 százaléka érkezhet, Észak-Amerikába az új beszerzések 18, Európába 16 százaléka kerülhet. A legnagyobb piaci szereplő az Airbus és a Boeing marad, de a kisebb gyártóknak a maihoz képest némileg nagyobb piaci részesedés jut.

Konkrét arányokat azonban a Flightglobal nem közölt, annyit írt, hogy a megrendelések értéke 250 milliárd dollár lehet.